Wciąż możemy spotkać osoby, które podchodzą sceptycznie do Instagrama – zupełnie niesłusznie. Instagram jest świetnym narzędziem do zbudowania swojej marki w Internecie. Jak wykorzystać instagramowe treści w kreowaniu marki?

Garść statystyk

W ubiegłym roku Instagrama używało aż 600 mln użytkowników (zaledwie w ciągu pół roku przybyło 100 mln nowych), a jego popularność rośnie coraz szybciej.

Dziennie z Instagrama korzysta 300 mln osób, z czego 80% jest spoza USA (źródło: Instagram). Codziennie odnotowuje się ponad 4,2 mld „lajków”. W Polsce, niestety, jest to niedoceniane narzędzie.

Budowanie marki

Zanim zaczniesz tworzyć własne treści na Instagramie, spróbuj prześledzić inne marki używające go, a pomoże Ci to zrozumieć specyfikę tego kanału social media. Oprócz regularności (warto dodawać średnio 2 posty dziennie), bardzo ważna jest estetyka. Zdjęcia powinny być wysokiej jakości, inspirujące, pokazane w ciekawej aranżacji. Nie bez znaczenia dla odbiorców jest też pokazywanie produktów w „działaniu”, np. zegarek prezentujemy na ręce, samochód podczas jazdy. Na Instagramie możliwe jest publikowanie wideo – od niedawna także na żywo, co daje nam spore pole do kreatywnego wykorzystania kanału do promocji naszych produktów czy usług. Do dyspozycji mamy także Instagram Stories, dzięki którym możemy publikować ulotne, znikające po 24 godzinach, treści.

Należy ustalić konkretny cel, np. zwiększenie świadomości marki, prezentowanie produktu, kierowanie ruchu na naszą stronę/do sklepu. Jednocześnie publikując posty, możesz opowiadać ciekawą historię. Twoje konto powinno inspirować, uczyć, motywować. To narzędzie, które możesz wykorzystać na korzyść marki, a więc treści muszą być podporządkowane jej wizji. W przeciwieństwie do Facebooka, na Instagramie dużo łatwiej osiągnąć zasięg organiczny, co akurat działa na naszą korzyść. Dodatkowo posty prezentowane przy pomocy obrazu są dużo bardziej atrakcyjne dla odbiorcy, dzięki czemu chętniej wchodzi on w interakcję z firmą prowadzącą swoje konto w ten sposób. Pamiętajmy o używaniu hashtagów – to one sprawią, że użytkownicy łatwiej dostrzegą Twoje działania oraz Call To Action, np. double tap, if you like it. Wykorzystuj także geolokalizację.

Znajdź własny styl

Dobrą praktyką jest dodawanie zdjęć w określonym stylu – te same filtry, kolorystyka, kompozycja. W ten sposób stworzysz niepowtarzalny charakter marki. Stylizuj zdjęcia, twórz przyjemne dla oka kompozycje, np. nasz produkt w otoczeniu innych akcesoriów, kwiatów, dodatków.


źródło: https://www.instagram.com/strona17

Zwracaj uwagę również na to, jak wygląda profil całościowo – powinien tworzyć spójną historię. Możesz stworzyć swój własny, unikatowy hashtag, dzięki któremu odbiorcy będą mogli Cię odnaleźć, a także dodawać własne, powiązane z Twoją marką posty.

[sc name=”kontakt-blog” ]

Kategorie: Blog