Facebook jest potęgą, jeśli chodzi o liczbę aktywnych internautów – zarówno w przypadku PC, jak i mobile. Warto wspomnieć, że 70% użytkowników mediów społecznościowych dokonuje zakupów online (Nielsen), a według Knowledge Networks 15 100 000 konsumentów sprawdza media społecznościowe przed podjęciem decyzji zakupowej. Jak dotrzeć do tych, którzy mogą być potencjalnymi klientami naszej firmy?

Content dopasowany do odbiorcy

Od dłuższego czasu mówi się o tym, że marki tracą możliwość jednostronnego komunikowania. O tym, jak mają się komunikować, decydują konsumenci, którzy mogą wywierać realny wpływ na marki. Warto wspomnieć, że ponad połowa użytkowników mediów społecznościowych wykorzystuje je jako kanał obsługi klienta, decydując o tym, kiedy, gdzie i w jakiej formie skontaktują się z firmą. Tym samym oczekują, że marka odpowie natychmiast i indywidualnie.

By skutecznie docierać do naszych odbiorców i wpływać na ich decyzje zakupowe, musimy śledzić statystyki naszego fanpage’a i dopasowywać content do ich płci, wieku, demografii. By potencjalny klient zaczął obserwować nasze posty, należy przykuć czymś jego uwagę. Aż 58% użytkowników Facebooka oczekuje, że po tym jak zostanie fanami danej marki, otrzyma dodatkowe informacje o promocjach, wydarzeniach oraz ofertach (Hubspot), natomiast według Forbesa 78% respondentów przyznało, że posty zamieszczane przez firmy w mediach społecznościowych wpływają na ich zakupy.

Zwiększanie zasięgów bez inwestycji w reklamę

Jest kilka sposobów na to, by zwiększać zasięgi naszych postów bez inwestowania w ich promowanie:

  • wartościowy content – dopasowany do naszego targetu,
  • organizowanie konkursów – przed publikacją informacji o konkursie należy sprawdzić regulamin Facebooka!
  • tworzenie wydarzeń – tematyczne przedsięwzięcia, na które będziemy zapraszać fanów i dzielić się z nimi ciekawostkami dotyczącymi naszej branży,
  • promocja fanpage’a w innych kanałach social media,
  • udostępniania informacji na grupach,
  • targetowanie postów dzięki darmowemu narzędziu Facebook Audience Optimization,
  • przeprowadzanie transmisji na żywo,
  • publikowanie notatek na fanpage’u,
  • odwoływanie się do bieżących wydarzeń, np. piątek trzynastego, Blue Monday,
  • korzystanie z hashtagów.

Kampania reklamowa – strategia

Tworząc kampanię na Facebooku, musimy początkowo sprecyzować jej cel. Do wyboru mamy wiele opcji, dlatego warto zastanowić się nad tym, jaki efekt chcemy uzyskać po kampanii.

Kolejnym krokiem jest wybranie odbiorców.

Możemy utworzyć również grupę niestandardowych odbiorców, czyli takich, którzy nawiązali w przeszłości relację z naszą firmą, np. kontaktowali się z nami na Facebooku bądź innych platformach. W tym celu możemy użyć pliku klientów, utworzyć listę osób odwiedzających naszą witrynę, wykonujących określone działanie w aplikacji/grze czy tych, którzy podjęli aktywność w związku z naszą zawartością na Facebooku.

Gdy utworzymy grupę odbiorców, musimy wybrać odpowiedni format reklamy. Do wyboru mamy m.in.: pojedynczy obraz, karuzelę, film, pokaz slajdów. Przy wyborze formatu warto zastanowić się nad tym, jaką drogę będzie musiał przebyć nasz potencjalny klient – co zobaczy, gdzie się przeniesie po kliknięciu w reklamę oraz jakie dane od niego zbierzemy.

Pamiętaj! Zanim utworzysz docelową kampanię, warto przetestować kilka różnych wersji oraz przekazów reklamowych i wybrać najskuteczniejszą opcję.

[sc name=”kontakt-blog” ]

Kategorie: Blog