W poprzedniej odsłonie podpowiedzieliśmy, o czym należy pamiętać tworząc kampanię AdWords. Tym razem skupimy się na optymalizacji kampanii.

Grupowanie słów kluczowych

Gdy już przy pomocy Planera Słów Kluczowych wybierzemy interesujące nas frazy, znajdźmy ich wspólne cechy. By nasza kampania była efektywna i uporządkowana, należy pogrupować słowa kluczowe. Możemy tworzyć grupy tematyczne na podstawie danego kryterium, np.

KREMY PERFUMY SZAMPONY
kremy na zmarszczki perfumy słodkie szampony nawilżające
kremy nawilżające perfumy na wieczór szampony do włosów cienkich
kremy matujące perfumy kwiatowe szampony do włosów kręconych

 

Dopasowanie słów kluczowych

Odpowiednie dobranie dopasowania jest bardzo istotne. Do wyboru mamy dopasowanie przybliżone, do wyrażenia, ścisłe.

– przybliżone – domyślny typ dopasowania dla słów kluczowych; reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania synonimów, haseł z błędną pisownią, podobnych wyszukiwań, innych odmian, przykładowo: słowo kluczowe – obuwie męskie, wyszukiwanie – kup obuwie damskie

– do wyrażenia – oznaczenie symbolami cudzysłowu: „słowo kluczowe” – reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania po wpisaniu takiej frazy, która będzie zawierać w sobie dokładnie to słowo kluczowe oraz dowolne wyrażenie przed nim lub po, przykładowo: słowo kluczowe – „obuwie męskie”, wyszukiwanie – tanie obuwie męskie albo obuwie męskie na walentynki.

ścisłe – symbol [słowo kluczowe] – reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania wyrażenia, a także jego zbliżonych odmian, przykładowo: słowo kluczowe – [obuwie męskie], wyszukiwanie – obuwie męskie

Wykluczające słowa kluczowe

Poza powyższymi dopasowaniami, istnieją jeszcze wykluczenia, w których frazy również mogą być w dopasowaniu. Jeśli użyjemy wykluczeń, reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania niezawierających danego hasła, np. [buty do biegania]:

Jeśli optymalizujemy „starą” kampanię, warto wrzucić listę naszych słów kluczowych do Planera bądź sprawdzić, które miały najwięcej kliknięć, a następnie wybrać najtrafniejsze i dodać je w dopasowaniu ścisłym.

Już wkrótce podpowiemy także jak optymalizować słowa kluczowe.

[sc name=”kontakt-blog” ]

Kategorie: Blog