Ze Snapchata miesięcznie korzysta ponad 300 milionów użytkowników. Wbrew pozorom, nie jest to aplikacja wyłącznie dla nastolatków – z telefonów komórkowych korzystają praktycznie wszyscy, bez względu na wiek – dlatego warto wiedzieć, jak wykorzystać jej potencjał reklamowy.

Czym jest Snapchat?

Popularny „Snap” pojawił się na rynku w 2011 roku. Za pośrednictwem tej aplikacji możliwe jest wysyłanie wiadomości w postaci tekstu, zdjęć oraz filmów. Materiały znikają tuż po obejrzeniu ich przez odbiorcę. Na Snapchacie znajdziemy także tzw. Stories, czyli materiały udostępniane na ogólnym forum dostępne dla wszystkich lub dla wybranej grupy przez 24 godziny.

Zdjęcia możemy wzbogacać za pomocą filtrów (również takich, które działają na zasadzie geolokalizacji), naklejek, tekstów czy rysując wybranymi przez siebie kolorami. Przed wysłaniem snapa w formie zdjęcia wybieramy czas od 1 do 10 sekund, przez który „snap” będzie wyświetlany na ekranie odbiorcy.

Użytkownicy pokochali Snapchata przede wszystkim za to, że daje on dużo swobody – tutaj nie musimy być perfekcyjni. To dobre miejsce, by pokazać się z luźnej strony. Marki na snapie mogą pokazać  swoje „ludzkie” oblicze, działanie firmy „od kuchni”, relacjonować eventy czy zwykły dzień pracy.

Reklama na Snapchacie

Reklamy na Snapchacie mogą dostarczać za pomocą opcji Discover wydawcy, którzy są partnerami Snapchata, np. CNN, National Geographic, MTV. Dany wydawca publikuje swoje materiały, do których dołączona jest konkretna reklama. Materiały dostępne są przez określony czas. Snapchat nakłada na wydawców obowiązek publikowania jedynie sprawdzonych oraz wartościowych informacji, które nie wprowadzają w błąd użytkowników.

Inną opcją jest Live Story, gdzie użytkownicy, którzy znajdują się w ramach określonej lokalizacji, dodają snapy. Najczęściej jest to kompilacja snapów z jakiegoś popularnego eventu. Formy płatnej reklamy cieszą się popularnością w Stanach Zjednoczonych. W Europie są one rzadko spotykane.

Influencer marketing na Snapchacie

Bardzo popularna na Snapchacie jest współpraca z influencerami. Poprzez profil influencera możemy promować swoje produkty. Należy jednak pamiętać, by przekaz reklamowy był dopasowany do odbiorców. Jest to szczególnie efektywne rozwiązanie, jeżeli zależy nam na promocji konkretnego produktu lub linii. Dzięki temu, że influencer w naturalny sposób opowiada o produkcie, pokazując jednocześnie jego działanie i wyrażając swoją opinię, przekaz marketingowy jest bardzo naturalny i wiarygodny.

Kim są odbiorcy Snapchata?

Odbiorcami Snapchata są najczęściej osoby przed 25. rokiem życia, a więc takie, które dużo bardziej podatne są na wpływ swoich idoli. Wydaje się, że Snapchat jest idealnym miejscem, by zachęcić odbiorców do kupna naszych produktów/usług, o ile naszym targetem są właśnie osoby w wieku 15-24 lat.

potencjał reklamowy snapchata

Użytkownicy Snapchata to osoby, które lubią komunikację mobilną, jak wynika z poniższego zestawienia, spora część z nich (89%) to także użytkownicy Messengera, Facebooka (75%), Instagrama (45%). Większość, bo aż 71% użytkowników Snapchata, codziennie korzysta z mobilnych urządzeń. Warto pamiętać o tym, że z każdym kolejnym rokiem, wzrasta zainteresowanie materiałami wideo. Zainteresowanie to widać także wśród użytkowników Snapchata, bo aż 92% z nich korzysta z aplikacji YouTube.

potencjał reklamowy snapchata

Nowości na Snapchacie

W tym roku pojawiło się sporo nowości dotyczących Snapchata. Ostatnio zrobiło się głośno ze względu na okulary Spectacles. Okulary te pozwalają na robienie krótkich filmów, a następnie zamieszczanie ich w aplikacji Snapchat. Spectacles możemy kupić za 129 dolarów przez Internet lub w Stanach Zjednoczonych na specjalnych stoiskach zwanych Snapbots. Obiektyw zapewnia taki kąt widzenia, jaki zapewnia ludzkie oko, czyli 115 stopni.

W ubiegłym miesiącu mogliśmy przeczytać także o planach firmy A+E Networks dotyczących produkcji programu reality show, który ma być emitowany na Snapchacie. Program ma nazywać się „Second Chance”. Poznamy w nim partnerów, którzy będą starali się ratować swoje związki. Reality show, które zadebiutuje w kwietniu 2017 roku, ma być stworzone na potrzeby Snapchata i nie będzie nadawane wcześniej w telewizji.

W tym roku Snapchat zadebiutował także na giełdzie. 1 marca zostało sprzedanych 200 mln akcji w cenie 17 dolarów za sztukę. Dzięki temu firma zyskała 3,4 miliarda dolarów.

[sc name=”kontakt-blog” ]

Kategorie: Blog