Analiza słów kluczowych jest jednym z czynników, który wpływa na sukces bądź porażkę – zarówno działań SEO, jak i kampanii AdWords. Słowa kluczowe, na które pojawiamy się wysoko w wyszukiwarce, powinny być trafne, by przyniosły nam oczekiwane rezultaty i wymierne korzyści. Jak odnaleźć słowa kluczowe? Przedstawiamy przydatne wskazówki i darmowe narzędzia.

Planer słów kluczowych Google AdWords

planer słów kluczowych google adwords

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Planer słów kluczowych Google AdWords pomoże nam w wyszukaniu słów kluczowych – zarówno do pozycjonowania, jak i do kampanii. Warunkiem skorzystania z tego narzędzia jest posiadanie konta Google. Następnie odwiedzamy Keyword Planner i klikamy „wyszukaj nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii”. Pojawi nam się okno, w którym możemy wpisać słowa odpowiadające tematyce naszej witryny:

planer słów kluczowych google adwords

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opcjonalnie możemy także wpisać adres naszej strony lub kategorię produktu. Klikamy „wyświetl propozycje”. Otrzymamy listę słów kluczowych – zarówno tych, które sami wpisaliśmy, jak i propozycji podobnych do wpisanych przez nas fraz. Najodpowiedniejsze będą te słowa, które mają wysoką ilość wyszukiwań w miesiącu, a jednocześnie charakteryzują się niską konkurencyjnością. W przypadku działań SEO znalezienie się nad wynikami konkurencji będzie łatwiejsze, natomiast jeśli chodzi o kampanie AdWords, CPC dla danej frazy będzie niższe.

Przykład dla wyszukiwanej frazy kwiaty polne:

planer słów kluczowych google adwords

Wyszukiwanie słów kluczowych – Ubersuggest

Wyszukiwanie słów kluczowych Ubersuggest

 

 

 

 

To narzędzie pozwoli nam na odnalezienie słów kluczowych, które są podobne do wskazanego przez nas. Zanim jednak wpiszemy interesującą nas frazę, musimy zmienić język wyszukiwania na polski. Kolejnym krokiem jest wpisanie słowa kluczowego, a następnie kliknięcie przycisku „suggest”. Otrzymamy alfabetycznie posegregowane podobne słowa kluczowe. To narzędzie jest szczególnie pomocne w wyszukaniu fraz z tzw. długiego ogona. Plusem jest także możliwość eksportowania listy słów kluczowych do Excela.

Korzystanie z narzędzia keyword.io

Korzystanie z narzędzia keyword.io

 

 

 

 

 

Alternatywa dla Planera słów kluczowych. By wyszukać słowa kluczowe, wybieramy odpowiednią przeglądarkę i język. Wpisujemy interesujące nas słowo, a następnie przyciskamy „enter”. Keyword Tool pokazuje słowa kluczowe na podstawie auto-uzupełniania w wyszukiwarce. Dzięki niemu możemy odnaleźć długie ogony w oparciu o domeny Google oraz ponad 80 języków.

Oto kilka przykładowych słów kluczowych, wyszukiwana fraza: kwiaty polne

Korzystanie z narzędzia keyword tool

Jak wyszukać słowa kluczowe – podsumowanie

Pamiętajmy, że sama lista słów kluczowych to nie wszystko. Istotne jest także to, jak często użytkownicy wyszukują dane słowo (możemy to sprawdzić w Planerze słów kluczowych). To pozwoli nam oszacować potencjalny ruch na naszej stronie związany z daną frazą. Ważną kwestią jest także konkurencyjność słów kluczowych. To m.in. od niej zależy koszt pozycjonowania i czas trwania wypozycjonowania strony na daną frazę czy budżet (oraz CPC) kampanii. Konkurencyjność zależy m.in. od branży, liczby konkurentów, a także – w przypadku SEO – optymalizacji stron internetowych konkurentów oraz liczby i jakości linków prowadzących do ich witryn.

[sc name=”kontakt-blog” ]

Kategorie: Blog