Czym jest SEO PR?

SEO PR dotyczy wszystkich działań, które są związane z pozycjonowaniem pozytywnych treści o firmie, po wpisaniu nazwy firmy, produktów bądź usług oferowanych przez firmę. Mogą to być linki prowadzące do strony firmy lub wartościowych artykułów zamieszczonych na innych stronach. O czym należy pamiętać, jeśli chodzi o SEO PR? Przedstawiamy 10 fundamentalnych zasad.

Zoptymalizowany tytuł, zachęcający metadescription

Tytuł pełni wiele ważnych funkcji dla naszej strony, m.in. informacyjno-lokalizacyjną. Dzięki niemu użytkownik wie, na jaką stronę trafi po kliknięciu linka. Zoptymalizowany tytuł powinien posiadać frazy kluczowe, które są istotne dla strony. Dobrą praktyką jest umieszczenie ich na początku, ponieważ do dyspozycji mamy ok. 70 znaków, a więc najistotniejsze słowa powinny być łatwo zauważalne. Tytuły powinny być unikalne dla każdej z podstron serwisu.

Kolejną istotną kwestią jest stworzenie interesującego Meta Tagu „Description”. Zachęcające opisy stron mogą wpływać na współczynnik klikalności z naturalnych wyników wyszukiwania. Długość opisu to 100-160 znaków. W opisie powinniśmy zawrzeć informacje o tym, do czego odnosi się linkowanie oraz umieścić wezwanie do działania.

Jeżeli chcemy sprawdzić, jak nasza firma prezentuje się w wynikach wyszukiwania, wystarczy, że wpiszemy jej nazwę w wyszukiwarce:

seo pr przykład

Pisz unikatowe, ciekawe teksty

Jeżeli chcemy przyciągnąć do siebie użytkowników, powinniśmy tworzyć unikatowe treści i poruszać interesujące tematy. Internauci, szukając artykułów, które dadzą odpowiedź na nurtujące ich pytania, oczekują, że po przejściu na stronę dostaną to, czego potrzebują. W sieci pełno jest nijakich, clickbaitowych materiałów, które tworzone są w nieprzemyślany sposób. Nie idźmy tą drogą.

W pierwszej kolejności twórz dla użytkowników, nie robotów

seo prPisząc teksty, myśl o użytkownikach, którzy odwiedzają Twoją stronę. Nie twórz sztucznych opisów typu: „trener personalny Warszawa dobry”, dużo lepiej brzmi: „dobry trener personalny w Warszawie”. Roboty indeksujące nie lubią nieczytelnych treści, które są konstruowane specjalnie pod nie! By użytkownikom przyjemniej czytało się teksty, stosuj wypunktowania, pogrubienia, śródtytuły. Bardzo ważna jest także poprawność ortograficzna i gramatyczna.

Odpowiednia hierarchia treści

Pamiętajmy o zachowywaniu hierarchii na stronie, dzięki temu użytkownik rozpozna, co jest najważniejsze. Przyjmuje się, że na jednej stronie powinien znajdować się tylko jeden znacznik <h1>. Im coś jest wyżej, tym jest ważniejsze – znacznik <h1> informuje,  o czym jest zawartość danej strony, często pełni rolę tytułu artykułu, nagłówek <h2> stosuje się do śródtytułów, natomiast pozostałe nagłówki dodaje się w miejscach, których treść chcemy wyróżnić. Pamiętajmy jednak, by na stronie nie znajdowało się więcej nagłówków niższego poziomu niż wyższego.

Już wkrótce przedstawimy kolejną część 10 fundamentalnych zasad SEO PR.

Kategorie: Blog