W poprzedniej części tłumaczyliśmy, czym jest SEO PR, dlaczego zoptymalizowany tytuł jest istotny, na stronie powinny znajdować się ciekawe treści w odpowiedniej hierarchii, a użytkownik jest ważniejszy od robotów Google. Zapraszamy na kolejną porcję wiedzy dotyczącej fundamentalnych zasad SEO PR.

Unikaj odtwórstwa

Zapomnij o kopiowaniu i wklejaniu. Jeśli chcesz się wyróżnić, powinieneś tworzyć niestandardowe teksty. W Internecie znajdziemy mnóstwo odtwórczych treści, które sprawiają, że stajemy się niewiarygodni w oczach użytkowników i robotów indeksujących. Czasami niewielka zmiana przynosi ogromne korzyści – zmieniaj konstrukcje zdań, stosuj synonimy.

Wykorzystaj potęgę social media

social mediaWarto wykorzystać social media do promowania swoich produktów czy usług. Mamy do wyboru mnóstwo serwisów, które umożliwiają dodawanie oznaczeń i linkowanie bezpośrednio do produktów znajdujących się  w sklepie internetowym, np. Facebook, Instagram, Pinterest. Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie Snapchata, gdzie możemy pokazać produkt w użyciu czy zaprezentować wykonywaną usługę. Odnośniki do nowości, tekstów możemy publikować na Twitterze, LinkedIn, Google+.

Zadbaj o odpowiednią strukturę strony

Jeżeli nie wiesz, czy struktura Twojej strony jest prawidłowa, skorzystaj z usługi audyt SEO. Treści na stronie powinny być posegregowane tematycznie. Dobrą praktyką jest podzielenie wpisów na kategorie, dodawanie tagów, by stworzyć przejrzystą strukturę strony. Zdjęciom przypisz atrybut „alt”, czyli opis tego, co znajduje się na grafice, oraz „title” – tytuł grafiki. By użytkownik (oraz roboty Google’a) mógł łatwo poruszać się na stronie, warto stosować linkowanie wewnętrzne. Jeśli np. użytkownik przegląda artykuł o mieszkaniach w Warszawie, umieść w nim odnośnik do oferowanych przez Ciebie mieszkań.

Linkowanie zewnętrzne

Po raz kolejny przypominamy o tym, dlaczego warto tworzyć unikatowe treści. Jeśli Twoje teksty będą interesujące, zwiększasz szanse na to, że inni autorzy będą linkować do Twojej strony, a tym samym jej pozycja wzrośnie. Ty również możesz linkować do innych materiałów znajdujących się na serwisach cieszących się wysokim zaufaniem Google. Powinny one jednak być powiązane z tym, czym się zajmujesz.

Dziel się wiedzą i doświadczeniem

Jeśli chcesz zachęcić innych do odwiedzania swojej strony, twórz materiały promocyjne, wypowiedzi eksperckie, notatki prasowe, udzielaj się na forach. Każdy tekst czy wypowiedź powinny być opatrzone linkiem do Twojej strony, np. w stopce. Oferuj też dodatkowe korzyści, np. z zapisania się na newsletter. Może to być e-book, kalendarz wydarzeń istotnych dla Twojej branży czy dostęp do eksperckich wpisów na blogu.

 

 

 

 

 

Kategorie: Blog