Co to jest analityka internetowa?

Prowadzenie działań marketingowych w oderwaniu od analityki internetowej to już przeszłość. Analityka internetowa pozwala Ci na monitorowanie tego, co dzieje się na Twojej stronie internetowej oraz w jej otoczeniu. Dzięki analityce internetowej dowiesz się  kto odwiedza Twoją stronę www, skąd przychodzi, ile czasu spędza na stronie, czego szuka, itd. Dzięki tym informacjom możesz efektywniej planować działania marketingowe oraz rozwój swojej firmy.

Najlepszym narzędziem, służącym do analizy ruchu na stronie internetowej, jest Google Analytics, które oferuje bardzo zaawansowane możliwości analizy danych. Według firmy W3tech, badającej trendy technologiczne w Internecie, Google Analytics jest używany w ponad 79% stron, stosujących jakiekolwiek systemy mierzące. Google Analytics jest zatem niekwestionowanym liderem, jeżeli chodzi o technologię, a ponadto, biorąc pod uwagę, iż używa go 51% firm z listy Fortune 500, jest również niezastąpionym narzędziem w biznesie.

Jak to działa?

Zbieranie danych w Google Analytics odbywa się za pośrednictwem plików cookies oraz kodu mierzącego Google. Jest to na tą chwilę jeden z najdokładniejszych sposobów gromadzenia informacji na temat ruchu na witrynie.

W zależności od stopnia zaawansowania mamy dla Ciebie trzy rozwiązania.

Jeżeli nie stosujesz obecnie zaawansowanych rozwiązań z dziedziny analityki internetowej, mamy dla Ciebie Pakiet „Podstawowa Analityka Internetowa”.

Jeżeli posiadasz już konto Google Analytics, ale czujesz, że nie wykorzystujesz go w pełni lub potrzebujesz od razu rozbudowanych, zaawansowanych rozwiązań, mamy dla Ciebie pakiet „Zaawansowana Analityka Internetowa”. 

Odpowiednia implementacja i konfiguracja Google Analytics to dopiero początek. Sedno skutecznej analityki internetowej tkwi w ciągłej analizie gromadzonych danych, wyciąganiu właściwych wniosków oraz optymalizacji prowadzonych działań, aby realizować jeszcze ambitniejsze cele. „Analityka Internetowa” to usługa dla wszystkich, którzy wybiegają wzrokiem w przyszłość i poważnie myślą o osiągnięciu długotrwałego sukcesu.

Dlaczego warto korzystać z analityki internetowej?

Analiza ruchu na stronie internetowej może dostarczyć Ci wielu danych, które pozwolą Ci na zoptymalizowanie swoich działań w Internecie, wybór najskuteczniejszych kanałów marketingowych i takie inwestowanie w rozwój Twojej firmy, aby zainwestowane pieniądze przyniosły najwięcej zysków.

Dzięki analityce internetowej dowiesz się:

  • ile osób odwiedza Twoją stronę,
  • kto odwiedza Twoją stronę, czyli kto jest zainteresowany Twoją ofertą, a co za tym idzie, gdzie i jak warto się reklamować, żeby trafić do właściwych osób,
  • czego na niej szuka, czyli które treści na stronie przyciągają najwięcej użytkowników, czyli o które części strony warto dbać najbardziej i nieustannie rozwijać, jak się zachowuje użytkownik na Twojej stronie – co czyta najczęściej, co najrzadziej, ile procent internautów opuszcza stronę nie wchodząc na żadne podstrony, ile procent wypełnia formularz kontaktowy czy ofertowy, czy zapisuje się na newsletter, jaki jest średni czas spędzany na poszczególnych podstronach, a to dostarczy Ci informacji m.in. o tym, które produkty / usługi  mogą wygenerować najwięcej korzyści finansowych, w rozwój której części oferty warto inwestować oraz co na stronie wymaga zmian i uatrakcyjnienia,
  • skąd użytkownik trafił na Twoją stronę (z wyszukiwarki, konkretnego portalu, reklamy, baneru, itp.), czyli który kanał pozyskiwania użytkowników jest najskuteczniejszy, a w jakie formy działań w internecie nie warto inwestować,
  • czy użytkownik jest zadowolony z tego, co mu proponujesz, czyli co warto zostawić, a co poprawić na stronie,
  • gdzie są  słabe strony swojego serwisu – czyli co wyeliminować, , aby pozostawać w czołówce coraz bardziej konkurencyjnego rynku,

 

Te wszystkie informacje pozwolą Ci między innymi zoptymalizować swoją stronę www tak, aby:

  • zwiększyć liczbę użytkowników
  • użytkownicy  spędzali na Twojej stronie  więcej czasu, oraz częściej dokonywali zakupu lub wysyłali zapytania,
  • wybrać najskuteczniejsze formy komunikacji ze swoimi potencjalnymi Klientami,
  • wybrać najskuteczniejsze formy działań marketingowych w Internecie – zarówno pod kątem formy, jak i miejsc ich umieszczania,
  • zwiększyć ilość zakupów w Twoim sklepie internetowym,
  • inwestować w rozwój tych produktów i usług, które w największym stopniu zwiększą średnią wartość koszyka.

[sc:kontakt]