Kampanie PPC (PPV) to reklama w internecie, którą możemy przedstawić w formie graficznej, tekstowej lub video. Kampanie PPC można przeprowadzić w praktycznie każdym miejscu w Internecie. To oznacza, że reklama Twojej firmy, produktu, usługi, akcji sezonowej czy jakiegkolwiek innego działania, na które chcesz zwrócić uwagę swoich potencjalnych Klientów może się pojawić w różnych wyszukiwarkach (np. Google), na różnych portalach społecznościowych typu Facebook czy LinkedIn oraz tematycznych tj. BusinessClick, AdKontekst.
W ramach kampanii możemy zaoferować:
- Linki sponsorowane – reklamy tekstowe
- Google Display Network – reklamy graficzne
- Reklamy w serwisie YouTube
- Reklamy w serwisie Facebook
W zależności od wybranej formy reklamy, ich mechanizm działania się różni. Wszystkie kampanie PPC mają jednak cechę wspólną – płacisz jedynie za kliknięcie lub obejrzenie Twojej reklamy.
Szybki efekt
Kampanie są doskonałym rozwiązaniem, aby dotrzeć z ofertą do konkretnej grupy docelowej w szybki i nienachalny sposób. Kampanię możemy zaplanować i wdrożyć w ciągu kilku dni, a czasem nawet z dnia na dzień. W przeciągu doby lub dwóch dni po uruchomieniu kampanii reklamy zaczynają się wyświetlać i kierują na Twoją stronę internautów, którzy są zainteresowani Twoimi produktami, usługami, działalnością.
Pełna mierzalność i kontrola nad budżetem
Wszystkie kampanie PPC pozwalają na stałą kontrolę nad budżetem – to Ty decydujesz, ile wydajesz na kampanię i jaki ma być tego efekt. W kampaniach tego typu płacisz wyłącznie za kliknięcie w reklamę (link sponsorowany, film, grafikę), a nie za ilość wyświetleń (to tzw. model Pay Per Click).
Skuteczność – duży zasięg i docieranie do właściwych osób
Kampanie w internecie:
-
dzięki korzystaniu z popularnych portali docierają do milionów Polaków (z wyszukiwarki Google korzysta aktualnie prawie 14 mln Polaków!),
-
pozwalają na różnorodne targetowanie reklam, w zależności od formy kampanii można wybrać słowa klucze, kierować reklamy do odpowiedniej grupy wiekowej czy osób o konkretnych zainteresowaniach albo ustawić kampanię na konkretne regiony Polski,
- umożliwiają wyświetlanie reklam także na urządzeniach mobilnych.
Jeśli chcesz się pozycjonować, jednak potrzebujesz efektu natychmiast, doskonałym uzupełnieniem są działania w postaci kampanii linków sponsorowanych AdWords. Zaletą takiego rozwiązania jest nie tylko samo pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania, ale również możliwość weryfikacji wybranych fraz i późniejsze szczególne uwzględnienie ich w pozycjonowaniu strony.