Co to jest?

Reklamy graficzne (statyczne lub animowane), tekstowe lub wideo wyświetlane w sieci witryn należących do Portali Partnerskich Google – od największych portali typu gazeta.pl, onet.pl, interia.pl, poprzez usługi Google tj. GMail czy YouTube), kończąc na mniejszych, tematycznych portalach. Obecny zasięg to ok 97% użytkowników internetu w Polsce.

Jak to działa?

Linki sponsorowane reagują wyłącznie na wpisywaną frazę i wyświetlają powiązaną z nią odpowiednią reklamę. Natomiast reklamy tekstowe w GDN wyświetlają się w zależności od ustawionego kierowania – głównym kryterium dopasowania reklamy są preferencje internautów. Na podstawie historii odwiedzanych stron Google dopasowuje do danego internauty reklamy najbardziej odpowiadające temu, czym jest on aktualnie zainteresowany.

Możemy kierować reklamę do użytkowników:

  • o określonej grupie zainteresowań – użytkownicy, którzy odwiedzają strony z danej kategorii (np. film, sport, gotowanie, dom, sztuka, itp) zostają oznaczani jako użytkownicy zainteresowani tą kategorią; takiego użytkownika można później rozpoznać nawet w sytuacji, kiedy aktualnie odwiedza witrynę z zupełnie innej kategorii i wyświetlić mu reklamę;

  • przeglądających witryny należące do danej kategorii, czyli konkretnego tematu
    treści w obrębie sieci GDN podzielone są na kategorie (zwane formalnie tematami), wybierając określony temat, kierujemy nasze reklamy na wszystkie witryny, jak również sekcje witryn, które zostały zakwalifikowane do tego tematu. W ten sposób reklamę zobaczą jedynie użytkownicy którzy przeglądają witryny tematyczne.

  • przeglądających treści zawierające określone w kampanii słowa kluczowe – jest to tak zwane kierowanie kontekstowe – reklama wyświetla się zależnie od konktekstu przeglądanej witryny. Kryterium dopasowania reklamy jest wtedy zawartość merytoryczna strony www.

  • przeglądających konkretne, wybrane witryny, np. gazeta.pl, pompyciepla.pl, etc.

  • którzy już byli na naszej stronie (Przykładowe hasło reklamowe: “Pamiętasz o nas?”) lub wykluczając ich (Nie byłeś jeszcze w naszym sklepie? Sprawdź teraz naszą ofertę”) – to przykłady kampanii Remarketingowej.

 

Kiedy warto wybrać reklamy w GDN?

  • jeśli chcesz materiałów graficznych lub wideo do promowania swojej działalności,

  • dla wsparcia reklamy Linków Sponsorowanych,

  • aby zwiększyć zasięg reklamy – zwłaszcza aby wyświetlać ją na precyzyjnie dobranych witrynach tematycznych oraz kierować do internautów o konkretnych zainteresowaniach.

 

Dlaczego warto skorzystać z takich reklam?

  • większe niż w przypadku Linków sponsorowanych możliwości wybrania formy reklamy (grafika, animacja, video),

  • bardzo duże możliwości precyzyjnego kierowania reklam do odpowiednich grup odbiorców (nie tylko za pomocą słów kluczowych, ale też tematów, miejsc docelowych,  zainteresowań, kontekstu strony),

  • możliwość stosowania tzw. cappingu, czyli ograniczenie wyświetlania danej reklamy jednej osobie np. maksymalnie jeden raz dziennie,

  • możliwość kierowania reklamy na określone grupy demograficzne, np. ze względu na wiek lub płeć.

  • reklama w GDN nie jest najtańszą, ale na pewno najbardziej efektywną formą reklamy typu Display.

[sc:kontakt]