Czym jest reklama na YouTube?

 

  • Krótkie spoty wideoReklama wideo na YouTube
  • Płatność tylko za pełne obejrzenia reklamy
  • Kliknięcia w reklamę są darmowe
  • Możliwość precyzyjnego targetowania reklam w oparciu o wiele parametrów
  • Wszystkie formaty Trueview mają tę wspólną cechę, że płaci się przy nich za akcję, które została zainicjowana lub zezwolona przez użytkownika. W zależności od formatu jest to rozpoczęcie odtwarzania filmu lub też pełne jego obejrzenie.
  • Cała rodzina reklam Trueview dotyczy promocji materiałów wideo (promocja naszego kanału Youtube lub też reklam wideo).

[sc:kontakt]

Rodzina Trueview obejmuje formaty reklamy wideo, które pojawiają się w obrębie:

  • filmów wideo przed rozpoczęciem filmów (TrueView In-Stream, zwane pre-roll)
  • w obrębie Sieci reklamowej Google (TrueView Discovery)

 

Jak to działa reklama na YouTube?

Sposób wyświetlania reklam w serwisie YouTube zależy od ich rodzaju:

 

Reklamy TrueView In-Stream

Wyświetlają się przed danym filmem na YouTube i umożliwiają dodanie baneru towarzyszącego, który pozostanie obok filmu, nawet po pominięciu reklamy. Kliknięcie w reklamę przekierowuje na stronę docelową.

Pierwsze 5 sekund reklamy jest obowiązkowe, po 5 sekundach można ją pominąć.

Ważne: płacisz jedynie za obejrzenie pierwszych 30 sekund lub całej reklamy.

Zastosowanie:

  • Pomijalne prerolle to forma typowo zasięgowa. Jest to najtańsza forma stworzenia kampanii wideo o dużym zasięgu.
  • umożliwia szybkie zbudowanie oglądalności filmu
  • umożliwia precyzyjne dokładne dotarcie do wybranej grupy użytkowników (różne formy kierowania reklamy)

 

Reklamy TrueView Discovery

Reklamy Trueview Discovery mogą przybierać następujące formy:

  • reklamy wyświetlanej przy podobnych filmach Youtube (dawne Promowane filmy wideo kierowane kontekstowo w obrębie Youtube – jako na Sieć reklamową, a nie na Sieć wyszukiwania)
  • reklamy w wynikach wyszukiwania w Youtube:
    Dzięki zastosowaniu słów kluczowych film będzie lepiej widoczny dla użytkowników, którzy mogą być zainteresowani danymi treściami. W reklamach tych możemy dodać nakładkę tekstową na reklamę – kto w nią kliknie, zostanie przeniesiony do strony docelowej. Reklamy możemy kierować jedynie na słowa kluczowe, analogicznie do Linków Sponsorowanych.Ważne: płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się obejrzeć reklamę.
  • reklamy na stronie głównej Youtube
  • nakładka tekstowa na filmach Youtube – ten sam rozmiar co invideo na Youtube
  • reklama w Sieci reklamowej Google w tych samych slotach reklamowych co dawne reklamy Click to Play.

 

Kierowanie reklamy:

  • kierowanie na słowa kluczowe – system będzie szukał filmów pasujących do wybranych słów kluczowych i na nich będzie wyświetlał formę reklamową
  • kierowanie na miejsca docelowe – wybieramy miejsca docelowe poprzez Narzędzie miejsc docelowych na Youtube i na nich wyświetlamy reklamę
  • kierowanie na tematy – wybór kategorii treści na youtube
  • Reklama Youtubekierowanie na zainteresowania – kierowanie na zainteresowania użytkowników
  • kierowanie na demografię – kierowanie na wybraną płeć i wiek użytkowników
  • kierowanie na listy remarketingowe – możemy kierować na listy remarketingowe zebrane wcześniej
  • można stosować capping
  • kierowanie na lokalizację w obrębie Polski i na całym świecie

Ważne: płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się obejrzeć reklamę.

 

Reklamy w przerywniku (Bumper ads)

Reklamy w przerywniku to krótki format reklamy wideo ukierunkowany na dotarcie do dużej liczby klientów i zwiększenie świadomości marki.

  • reklama trwa maksymalnie sześć sekund, a widzowie nie mają możliwości jej pominięcia
  • wyświetlają się przed filmem, w jego trakcie lub po jego zakończeniu w YouTube, w witrynach partnerów oraz aplikacjach należących do sieci reklamowej
  • płacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy (CPM)

Kiedy warto ich używać?

  • Jeśli chcemy zwiększyć świadomość marki,
  • Gdy zależy nam na dotarciu do dużej liczby osób z wyrazistym, krótkim przekazem.

 

Kiedy warto skorzystać z formy Google Ads for Video TrueView?

  • jeśli najlepszą formą przekazania treści reklamowych jest video – promujemy konkretny film lub cały kanał
  • możemy powiązać konto YouTube z kontem Google Ads, uzyskując dostęp do zaawansowanych raportów

 

Dlaczego warto korzystać z reklam w serwisie YouTube?

  • Bardzo duży zasięg – Dzienne zasięgi strony głównej YouTube to średnio 8 mln wyświetleń i 2,6 mln unikalnych użytkowników (średnie wyniki dzienne z początku 2013 roku).
  • stosunkowo niskie koszty – zwłaszcza In-Stream,
  • w przypadku reklam In-Stream – możliwość wyłączenia reklamy po 5 sekundach oznacza, iż osoby, które do końca obejrzały reklamę, były nią naprawdę zainteresowane, a pominięcia są bezpłatne,
  • darmowe wszystkie kliknięcia w reklamę, płacimy tylko jeśli ktoś jest zainteresowany obejrzeniem reklamy,

Dodatkowa korzyść – szeroki wybór dotarcia do użytkowników poprzez kierowanie:

  • na słowa kluczowe– system będzie szukał filmów pasujących do wybranych słów kluczowych i na nich będzie wyświetlał prerolla
  • na miejsca docelowe– wybieramy miejsca docelowe poprzez Narzędzie miejsc docelowych na Youtube i na nich wyświetlamy reklamę
  • na tematy– wybór kategorii treści na YouTube
  • na zainteresowania– kierowanie na zainteresowania użytkowników
  • na demografię– kierowanie na wybraną płeć i wiek użytkowników
  • na listy remarketingowe– możemy kierować na listy remarketingowe zebrane wcześniej
  • na wybraną lokalizację, np. w obrębie Polski, lub tak zaawansowane jak np. całe województwo mazowieckie z wyłączeniem Warszawy,

oraz używanie cappingu, czyli ograniczenia wyświetleń reklamy w danym czasie jednej osobie. Np. nie więcej niż 2 razy dziennie. Bardzo pomocne ustawienie, pozwalające uniknąć przeświadczenia internauty iż jest atakowany niechcianą reklamą non-stop.