Czym jest reklama na YouTube?
- Krótkie spoty wideo
- Płatność tylko za pełne obejrzenia reklamy
- Kliknięcia w reklamę są darmowe
- Możliwość precyzyjnego targetowania reklam w oparciu o wiele parametrów
- Wszystkie formaty Trueview mają tę wspólną cechę, że płaci się przy nich za akcję, które została zainicjowana lub zezwolona przez użytkownika. W zależności od formatu jest to rozpoczęcie odtwarzania filmu lub też pełne jego obejrzenie.
- Cała rodzina reklam Trueview dotyczy promocji materiałów wideo (promocja naszego kanału Youtube lub też reklam wideo).
[sc:kontakt]
Rodzina Trueview obejmuje formaty reklamy wideo, które pojawiają się w obrębie:
- filmów wideo przed rozpoczęciem filmów (TrueView In-Stream, zwane pre-roll)
- w obrębie Sieci reklamowej Google (TrueView Discovery)
Jak to działa reklama na YouTube?
Sposób wyświetlania reklam w serwisie YouTube zależy od ich rodzaju:
Reklamy TrueView In-Stream
Wyświetlają się przed danym filmem na YouTube i umożliwiają dodanie baneru towarzyszącego, który pozostanie obok filmu, nawet po pominięciu reklamy. Kliknięcie w reklamę przekierowuje na stronę docelową.
Pierwsze 5 sekund reklamy jest obowiązkowe, po 5 sekundach można ją pominąć.
Ważne: płacisz jedynie za obejrzenie pierwszych 30 sekund lub całej reklamy.
Zastosowanie:
- Pomijalne prerolle to forma typowo zasięgowa. Jest to najtańsza forma stworzenia kampanii wideo o dużym zasięgu.
- umożliwia szybkie zbudowanie oglądalności filmu
- umożliwia precyzyjne dokładne dotarcie do wybranej grupy użytkowników (różne formy kierowania reklamy)
Reklamy TrueView Discovery
Reklamy Trueview Discovery mogą przybierać następujące formy:
- reklamy wyświetlanej przy podobnych filmach Youtube (dawne Promowane filmy wideo kierowane kontekstowo w obrębie Youtube – jako na Sieć reklamową, a nie na Sieć wyszukiwania)
- reklamy w wynikach wyszukiwania w Youtube:
Dzięki zastosowaniu słów kluczowych film będzie lepiej widoczny dla użytkowników, którzy mogą być zainteresowani danymi treściami. W reklamach tych możemy dodać nakładkę tekstową na reklamę – kto w nią kliknie, zostanie przeniesiony do strony docelowej. Reklamy możemy kierować jedynie na słowa kluczowe, analogicznie do Linków Sponsorowanych.Ważne: płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się obejrzeć reklamę. - reklamy na stronie głównej Youtube
- nakładka tekstowa na filmach Youtube – ten sam rozmiar co invideo na Youtube
- reklama w Sieci reklamowej Google w tych samych slotach reklamowych co dawne reklamy Click to Play.
Kierowanie reklamy:
- kierowanie na słowa kluczowe – system będzie szukał filmów pasujących do wybranych słów kluczowych i na nich będzie wyświetlał formę reklamową
- kierowanie na miejsca docelowe – wybieramy miejsca docelowe poprzez Narzędzie miejsc docelowych na Youtube i na nich wyświetlamy reklamę
- kierowanie na tematy – wybór kategorii treści na youtube
kierowanie na zainteresowania – kierowanie na zainteresowania użytkowników
- kierowanie na demografię – kierowanie na wybraną płeć i wiek użytkowników
- kierowanie na listy remarketingowe – możemy kierować na listy remarketingowe zebrane wcześniej
- można stosować capping
- kierowanie na lokalizację w obrębie Polski i na całym świecie
Ważne: płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się obejrzeć reklamę.
Reklamy w przerywniku (Bumper ads)
Reklamy w przerywniku to krótki format reklamy wideo ukierunkowany na dotarcie do dużej liczby klientów i zwiększenie świadomości marki.
- reklama trwa maksymalnie sześć sekund, a widzowie nie mają możliwości jej pominięcia
- wyświetlają się przed filmem, w jego trakcie lub po jego zakończeniu w YouTube, w witrynach partnerów oraz aplikacjach należących do sieci reklamowej
- płacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy (CPM)
Kiedy warto ich używać?
- Jeśli chcemy zwiększyć świadomość marki,
- Gdy zależy nam na dotarciu do dużej liczby osób z wyrazistym, krótkim przekazem.
Kiedy warto skorzystać z formy Google Ads for Video TrueView?
- jeśli najlepszą formą przekazania treści reklamowych jest video – promujemy konkretny film lub cały kanał
- możemy powiązać konto YouTube z kontem Google Ads, uzyskując dostęp do zaawansowanych raportów
Dlaczego warto korzystać z reklam w serwisie YouTube?
- Bardzo duży zasięg – Dzienne zasięgi strony głównej YouTube to średnio 8 mln wyświetleń i 2,6 mln unikalnych użytkowników (średnie wyniki dzienne z początku 2013 roku).
- stosunkowo niskie koszty – zwłaszcza In-Stream,
- w przypadku reklam In-Stream – możliwość wyłączenia reklamy po 5 sekundach oznacza, iż osoby, które do końca obejrzały reklamę, były nią naprawdę zainteresowane, a pominięcia są bezpłatne,
- darmowe wszystkie kliknięcia w reklamę, płacimy tylko jeśli ktoś jest zainteresowany obejrzeniem reklamy,
Dodatkowa korzyść – szeroki wybór dotarcia do użytkowników poprzez kierowanie:
- na słowa kluczowe– system będzie szukał filmów pasujących do wybranych słów kluczowych i na nich będzie wyświetlał prerolla
- na miejsca docelowe– wybieramy miejsca docelowe poprzez Narzędzie miejsc docelowych na Youtube i na nich wyświetlamy reklamę
- na tematy– wybór kategorii treści na YouTube
- na zainteresowania– kierowanie na zainteresowania użytkowników
- na demografię– kierowanie na wybraną płeć i wiek użytkowników
- na listy remarketingowe– możemy kierować na listy remarketingowe zebrane wcześniej
- na wybraną lokalizację, np. w obrębie Polski, lub tak zaawansowane jak np. całe województwo mazowieckie z wyłączeniem Warszawy,
oraz używanie cappingu, czyli ograniczenia wyświetleń reklamy w danym czasie jednej osobie. Np. nie więcej niż 2 razy dziennie. Bardzo pomocne ustawienie, pozwalające uniknąć przeświadczenia internauty iż jest atakowany niechcianą reklamą non-stop.