Audyt SEO – co to jest?
Audyt SEO to szczegółowa analiza Twojej strony WWW pod kątem jej optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych.
Efektem Audytu SEO jest zbiór rekomendacji, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych, a co za tym idzie zwiększenie bezpłatnego ruchu na stronie WWW.
Audyt SEO jest dla Ciebie jeżeli:
- Twoją stronę www trudno jest odnaleźć w Google
- Twoja konkurencja prowadzi aktywne działania w wyszukiwarce
- Chcesz sprawdzić czy twoja, istniejąca już kilka lat strona www, jest zgodna z aktualnymi wytycznymi i standardami
- Planujesz zmiany w swoim serwisie i chcesz mieć pewność, że nie wpłyną one negatywnie na wyniki w wyszukiwarce – ilość ruchu z wyszukiwarki
- Masz/Budujesz nową stronę www i chcesz być pewien, że jest zgodna w aktualnymi standardami i wytycznymi wyszukiwarek
[sc:kontakt]
Audyt SEO – jak to działa
Podczas Audytu SEO przeprowadzamy dokładną analizę strony internetowej, co zajmuje od kilku do kilkunastu dni, w zależności od wielkości serwisu.
Aby zapewnić wysoką jakość przeprowadzonego audytu, konieczne jest zgłoszenie witryny w usłudze Narzędzia dla Webmasterów Google.
Jeżeli w serwisie wykorzystywane jest narzędzie Google Analytics, audyt może być dodatkowo wzbogacony o analizę ruchu z wyszukiwarek w serwisie.
Audyt kończy się przekazaniem raportu z przeprowadzonych działań wraz z wytycznymi optymalizacyjnymi dla strony internetowej w odniesieniu do wszystkich badanych elementów serwisu.
Co badamy podczas audytu?
Badamy między innymi:
• Stopień indeksacji serwisu przez wyszukiwarkę
• Unikalność i jakość treści serwisu
• Strukturę linków wewnętrznych
• Budowę adresów URL podstron serwisu
• Poprawność tytułów stron oraz ich opisów
• Zastosowane technologie oraz poprawność ich implementacji (HTML, CSS, JavaScript, Flash)
• Profil linków zewnętrznych
W ramach usługi otrzymasz raport z wytycznymi obejmujący między innymi takie obszary jak:
- Obecność twojego serwisu w indeksie wyszukiwarki oraz wskazówki odnośnie poprawy stanu zaindeksowania.
- unikalność treści w obrębie Twojego serwisu oraz unikalność Twoich treści w Internecie
- Analiza słów kluczowych, które przyniosą Twojej stronie najwięcej korzyści. Ich wybór oraz
Wytyczne odnośnie optymalizacji ich użycia w obrębie Twojego serwisu
- Struktura serwisu, czy jest ona czytelna dla użytkowników oraz robotów wyszukiwarek
- Właściwe wykorzystanie meta tagów
- Właściwe stosowanie tagów nagłówków
- Zastosowane technologie i wynikające z nich trudności w prawidłowym odbiorze serwisu przez roboty wyszukiwarek.
- Profil linków zewnętrznych wraz z zaleceniami odnośnie jego optymalizacji
- Inne w zależności od indywidualnych potrzeb.
Dlaczego warto przeprowadzić Audyt SEO?
Wielopłaszczyznowy audyt SEO, którego wynikiem są wytyczne optymalizacyjne do wdrożenia w serwisie, prowadzi do poprawy optymalizacji Twojej strony internetowej pod względem jej przyjazności zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i użytkowników. Co to oznacza? Samo wdrożenie zmian na stronie WWW owocuje wyższymi wynikami w wynikach wyszukiwania Google oraz wzrostem liczby użytkowników, co z kolej może przełożyć się na realizacje Twoich celów biznesowych. Warto więc przeprowadzić audyt SEO, dzięki niemu możesz:
- zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej o kilkadziesiąt lub nawet kilkaset procent,
- znacząco zwiększyć ilość słów kluczowych po jakich będzie wyszukiwana twoja strona www
- odkryć i rozwiązać problemy utrudniające prawidłową indeksacje twojego serwisu w wyszukiwarce
- ocenić jakość dotychczasowej optymalizacji serwisu oraz prowadzonych działań SEO.