Audyt SEO – co to jest?

Audyt SEO to szczegółowa analiza Twojej strony WWW pod kątem jej optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych.

Efektem Audytu SEO jest zbiór rekomendacji, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych, a co za tym idzie zwiększenie bezpłatnego ruchu na stronie WWW.

Audyt SEO jest dla Ciebie jeżeli:

  • Twoją stronę www trudno jest odnaleźć w Google
  • Twoja konkurencja prowadzi aktywne działania w wyszukiwarce
  • Chcesz sprawdzić czy twoja, istniejąca już kilka lat strona www, jest zgodna z aktualnymi wytycznymi i standardami
  • Planujesz zmiany w swoim serwisie i chcesz mieć pewność, że nie wpłyną one negatywnie na wyniki w wyszukiwarce – ilość ruchu z wyszukiwarki
  • Masz/Budujesz nową stronę www i chcesz być pewien, że jest zgodna w aktualnymi standardami i wytycznymi wyszukiwarek

[sc:kontakt]

 

 Audyt SEO – jak to działa

Podczas Audytu SEO przeprowadzamy dokładną analizę strony internetowej, co zajmuje od kilku do kilkunastu dni, w zależności od wielkości serwisu.

Aby zapewnić wysoką jakość przeprowadzonego audytu, konieczne jest zgłoszenie witryny w usłudze Narzędzia dla Webmasterów Google.

Jeżeli w serwisie wykorzystywane jest narzędzie Google Analytics, audyt może być dodatkowo wzbogacony o analizę ruchu z wyszukiwarek w serwisie.

Audyt kończy się przekazaniem raportu z przeprowadzonych działań wraz z wytycznymi optymalizacyjnymi dla strony internetowej w odniesieniu do wszystkich badanych elementów serwisu.

 Co badamy podczas audytu?

Badamy między innymi:

•       Stopień indeksacji serwisu przez wyszukiwarkę

•       Unikalność i jakość treści serwisu

•       Strukturę linków wewnętrznych

•       Budowę adresów URL podstron serwisu

•       Poprawność tytułów stron oraz ich opisów

•       Zastosowane technologie oraz poprawność ich implementacji (HTML, CSS, JavaScript, Flash)

•       Profil linków zewnętrznych

W ramach usługi otrzymasz raport z wytycznymi obejmujący między innymi takie obszary jak:

  • Obecność twojego serwisu w indeksie wyszukiwarki oraz wskazówki odnośnie poprawy stanu zaindeksowania.
  • unikalność treści w obrębie Twojego serwisu oraz unikalność Twoich treści w Internecie
  • Analiza słów kluczowych, które przyniosą Twojej stronie najwięcej korzyści. Ich wybór oraz

Wytyczne odnośnie optymalizacji ich użycia w obrębie Twojego serwisu

  • Struktura serwisu, czy jest ona czytelna dla użytkowników oraz robotów wyszukiwarek
  • Właściwe wykorzystanie meta tagów
  • Właściwe stosowanie tagów nagłówków
  • Zastosowane technologie i wynikające z nich trudności w prawidłowym odbiorze serwisu przez roboty wyszukiwarek.
  • Profil linków zewnętrznych wraz z zaleceniami odnośnie jego optymalizacji
  • Inne w zależności od indywidualnych potrzeb.

Dlaczego warto przeprowadzić Audyt SEO?

Wielopłaszczyznowy audyt SEO, którego wynikiem są wytyczne optymalizacyjne do wdrożenia w serwisie, prowadzi do poprawy optymalizacji Twojej strony internetowej pod względem jej przyjazności zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i użytkowników. Co to oznacza? Samo wdrożenie zmian na stronie WWW owocuje wyższymi wynikami w wynikach wyszukiwania Google oraz wzrostem liczby użytkowników, co z kolej może przełożyć się na realizacje Twoich celów biznesowych. Warto więc przeprowadzić audyt SEO, dzięki niemu możesz:

  • zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej o kilkadziesiąt lub nawet kilkaset procent,
  • znacząco zwiększyć ilość słów kluczowych po jakich będzie wyszukiwana twoja strona www
  • odkryć i rozwiązać problemy utrudniające prawidłową indeksacje twojego serwisu w wyszukiwarce
  • ocenić jakość dotychczasowej optymalizacji serwisu oraz prowadzonych działań SEO.