Co to jest?
SEO PR to wszelkie działania związane z pozycjonowaniem pozytywnych treści o firmie, po wpisaniu nazwy firmy albo produktów / usług, które Twój firma oferuje.
Jak to działa?
SEO wizerunkowe prowadzi do takiej sytuacji, w której wpisując w wyszukiwarce nazwę firmy lub jej produktów / usług internauta (potencjalny klient) zobaczy linki do pozytywnych informacji o firmie. Może być to zarówno link do strony WWW Twojej firmy, ale też linki do wartościowych artykułów lub do stron z informacjami typu „zdobył nagrodę…”, „lider wśród…” czy „laureat The Great Place To Work”.
Działania SEO PR dzielimy na SEO PR Kryzysowy – stosowany, gdy w wynikach wyszukiwania Google na zapytania o Twoją markę, firmę czy nazwisko lub frazy mocno związane z Twoim biznesem pojawią się niepochlebne komentarze, krzywdzące opinie na forach internetowych, itp.
W takim wypadku naszym zadaniem jest sprawienie, aby niepochlebne opinie zostały zastąpione przez materiały pozytywne bądź neutralne w stosunku do Twojej Firmy lub osoby. Nie pozwól, aby kilku niezadowolonych klientów zrujnowało wizerunek Twojej firmy!
Drugą gałęzią działań jest SEO PR Wizerunkowy – stosowany, gdy Ty lub Twoja organizacja chcecie, aby Internauci wyszukujący wybrane frazy dostawali w ramach wyników wyszukiwania pozytywne materiały na Wasz temat, na przykład o zaangażowaniu firmy w akcje społeczne bądź charytatywne, sponsorowaniu sportowców i wydarzeń kulturalnych, szczególnych osiągnięciach firmy, innowacjach, itd. Jeżeli robisz dużo dobrego, nie bój się powiedzieć o tym światu!
Dlaczego warto skorzystać z SEO PR?
Wyszukiwarka internetowa Google jest obecnie jedną z najprostszych i najpopularniejszych metod weryfikacji opinii o firmach i osobach. Co więcej, według badań to właśnie Internet spośród wszystkich mediów cieszy się największym zaufaniem społeczeństwa. Dobra reputacja do podstawa do budowania solidnego biznesu. Jest to szczególnie ważne, gdy każdy może sprawdzić dowolną informację za pomocą kilku kliknięć. Wystarczy jedna lub dwie niepochlebne opinie na temat Twojej firmy czy związane z Twoim nazwiskiem, żeby potencjalny Klient wybrał konkurencję zamiast Twojej firmy. Dlatego tak ważne jest dbanie o pozytywny wizerunek w Internecie.
SEO PR warto wybrać, jeśli:
- zależy Ci na świadomym budowaniu pozytywnego wizerunku w oczach swoich aktualnych i potencjalnych Klientów oraz pracowników,
- po wpisaniu nazwy Twojej firmy (lub Twojego nazwiska) na pierwszej stronie pojawiają się linki do niepochlebnych informacji o Twojej firmie,
- Twoja firma robi coś dobrego na rzecz innych czy w ramach działań CSR i warto o tym powiedzieć potencjalnym Klientom i Pracownikom,
- Twoja firma zdobyła prestiżowe nagrody, ma wybitne osiągnięcia czy wprowadziła na rynek innowacje w swojej dziedzinie,
- cytują Ciebie lub wymieniają Twoją firmę w artykułach, programach telewizyjnych, do których linki warto, aby pojawiły się na pierwszej stronie