Bądź wysoko na… YouTube

Spis treści

Krótki poradnik o tym, jak zdobyć widzów dzięki wysokiej pozycji filmu w wyszukiwarce YouTube.

SEO dla wideo

Nawet jeżeli nagramy i wyprodukujemy klip wideo naprawdę rewelacyjnej jakości, z ciekawą fabułą i z ogromnym potencjałem, to nie znaczy, że ktokolwiek nasz klip zobaczy. Aby widz mógł obejrzeć nasze dzieło, najpierw musi je znaleźć wśród setek milionów filmów na Youtube. Dlatego tak ważne jest, aby dać się znaleźć, czyli zadbać o wysoką pozycję filmu w wynikach wyszukiwania YouTube.

Na pozycję filmu w wyszukiwarce YouTube oraz Google wpływa wiele czynników: możemy je podzielić na takie, na które mamy wpływ bezpośredni oraz na takie, na które możemy wpływać pośrednio. Bezpośredni wpływ mamy na jakość naszego wideo oraz na optymalizację wykonywaną w momencie dodawania filmu na YouTube. Na pozostałe czynniki mamy mniejszy wpływ, wynikają one przeważnie z jakości publikowanego materiału, jego atrakcyjności dla odbiorców oraz specyfiki algorytmu YouTube’a.

Optymalizacja SEO filmu w momencie uploadu (lub już po)

Jeżeli nagraliśmy już dobrej jakości materiał wideo, czas na jego publikację. Jak zrobić to dobrze?

Zdjęcie poniżej przedstawia ekran, który wyświetlany jest przez YouTube w momencie dodawania nowego filmu (lub edycji filmu dodanego wcześniej).

Tytuł filmu

Najważniejszym elementem jest Tytuł filmu. W przypadku klipów muzycznych najlepiej podać tytuł utworu wraz z wykonawcą. Jeżeli dodajemy materiały na firmowego vloga, warto pamiętać o umieszczeniu nazwy firmy w tytule klipów. Między innymi po tytule dopasowywane są filmy do zapytań internautów.

Tytuł będzie się też wyświetlał na liście wyników wyszukiwania, dlatego warto, żeby jednoznacznie informował użytkowników, że to właśnie ten film chcą zobaczyć.

Opis Filmu

Kolejny bardzo ważny element to Opis filmu. Powinien on być unikalny, nawiązywać do treści filmu oraz zawierać najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe.

Z uwagi na to, że początkowa część opisu pokazywana jest w wynikach wyszukiwania, warto zadbać, aby słowa kluczowe, pod które optymalizujemy wideo, pojawiały się na początku opisu. Zwłaszcza, że słowa kluczowe, które pokrywają się z wyszukiwaniem użytkownika, są pogrubiane.

Opis to miejsce, w którym możemy podać nazwiska twórców danego wideo, skrót fabuły, uzupełnienie treści klipu czy ważne linki do stron związanych z treścią wideo.

Tagi

Ostatnim z pól, które musimy właściwie wypełnić, są Tagi filmów. W ich obrębie można zawierać zarówno właściwe nam słowa kluczowe, jak i główne słowa kluczowe kategorii, w których umieszczamy filmiki. Dobrze jest wykorzystać na tagi całe dostępne miejsce. Dodając tagi, warto pamiętać też o tych zawierających przymiotniki – to właśnie za pomocą ich użytkownicy często szukają filmików na YouTube, np. “śmieszne”, “ciekawe”, “przydatne” itp.

Ustawienia zaawansowane

Nie należy zapominać o ustawieniach zaawansowanych. Najczęściej będą one ustawione poprawnie z punktu widzenia SEO, ale warto je zawsze skontrolować. Jeżeli zezwolimy na komentarze, to z jednej strony nasz film będzie bardziej żywy i atrakcyjny dla użytkowników poprzez możliwość dyskusji, ale z drugiej strony może się też pojawić konieczność moderacji bardziej nieeleganckich wpisów. Zdecydowanie warto zezwolić na publikację naszego materiału na innych stronach, co przysporzy filmowi popularności i wpłynie pozytywnie na jego pojawianie się w wyszukiwarce. Wybierzmy też kategorię odpowiadającą naszemu filmowi, ułatwi to YT jego prawidłowe zaklasyfikowanie. Jeżeli jest to uzasadnione, możemy również podać lokalizację i datę nagrania materiału.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zadzwoń 663 945 436

lub napisz: kontakt@360lab.pl

Dołącz do naszego newslettera

i bądźmy w kontakcie!

Bezpłatna wycena

Dziękujemy!

name

Formularz został wysłany poprawnie.

Niebawem się do Ciebie odezwiemy.
Zespół 360 LAB