Spis treści
- Wybór celu
- Analiza konkurencji
- Określenie grupy docelowej
- Podstawowe hasła
- Język, lokalizacja, harmonogram
- Stworzenie przekazu reklamowego
By nasza kampania Ads była trafna i przyniosła oczekiwane rezultaty, musimy spełnić kilka ważnych warunków, a także testować wiele wariantów. Przygotowaliśmy listę istotnych rzeczy, o których trzeba pamiętać na etapie tworzenia kampanii.
Wybór celu
Cel – bądź cele – musi być jasno określony. Może nim być transakcja, rejestracja na stronie, zapisanie na newsletter, wizyta w lokalu, czas spędzony na stronie, budowanie wizerunku, pobranie (np. e-booka), kontakt z firmą.
Analiza konkurencji
Sprawdźmy jaką przewagę ma nasza konkurencja, czym się wyróżnia, z czego jest zadowolona. Możemy również w ten sposób sprawdzić, czy dane frazy, które będziemy chcieli użyć w kampanii, są bardziej konkurencyjne, a które mniej.
Określenie grupy docelowej
Zanim zaczniemy tworzyć kampanię, musimy dokładnie określić, kto ma być odbiorcą naszej reklamy. Należy zastanowić się nad tym kim jest, jak wygląda, gdzie mieszka, pracuje, ile zarabia, czym się interesuje. Jest to bardzo istotne i zaważy na wszystkich dalszych czynnościach.
Podstawowe hasła
Warto zapisać wszystkie hasła, które przyjdą nam do głowy. Na tym etapie nie ma złych pomysłów, dlatego im ich więcej, tym lepiej.
Język, lokalizacja, harmonogram
W kampanii warto ustawić zarówno język polski, jak i angielski. Często klienci biznesowi mają angielski interfejs, dlatego należy mieć to na uwadze. Lokalizacja jest szczególnie ważna, gdy prowadzimy działalność lokalną – wtedy zawężamy ją do najbliższej okolicy, a także wtedy, gdy jest powiązana z naszym celem. Jeżeli zależy nam na tym, by dotrzeć do klientów w konkretnych godzinach – np. gdy przebywamy w firmie i możemy swobodnie odbierać telefony bądź odpisywać na maile, skorzystajmy z harmonogramu wyświetlania reklam.
Stworzenie przekazu reklamowego
Tworząc przekaz reklamowy – składający się z dwóch nagłówków, każdy maksymalnie 30 znaków, tekstu reklamy (maksymalnie 80 znaków) oraz dwóch ścieżek maksymalnie 15 znaków każda – pamiętajmy, by uwzględnić w nim wszystkie nasze zalety. Tekst reklamy powinien być atrakcyjny, oryginalny. Przekaz reklamowy powinien być spójny ze słowami kluczowymi oraz treścią strony docelowej. Jego celem jest wzbudzenie zainteresowania u właściwych osób przy jednoczesnym zniechęceniu niewłaściwych, wywołanie oczekiwania względem oferty na stronie docelowej. Najważniejszy jest nagłówek, bo to w nim „sprzedajemy” naszą ofertę, dlatego też powinien zawierać słowo kluczowe. Jest on najbardziej widoczny, więc to na niego użytkownik zwraca początkowo uwagę. Należy również pamiętać o dostępnych rozszerzeniach reklam – dzięki nim reklama jest bardziej widoczna, a co za tym idzie, więcej osób klika w naszą reklamę.
Jeśli chodzi o dobre praktyki, związane z tworzeniem przekazu reklamowego, ważne by:
– był dopasowany do zapytania,
– jego język był dostosowany do grupy docelowej,
– pojawiło się w nim widoczne CTA (sprawdź, wejdź, kup itp.),
– odróżniał nas od konkurencji,
– filtrował odpowiedni ruch (zniechęcał osoby o tych samych zapytaniach, lecz innych intencjach).
Dodatkowo wskazany jest USP (Unique Selling Proposition), czyli unikatowa propozycja sprzedaży, coś, co wyróżnia nasz produkt spośród innych.