Influencer marketing – czyli jak docierać z przekazem do szerokiego grona odbiorców?

Spis treści

Jak pokazują badania, ponad 90% konsumentów ufa rekomendacjom influencerów, 60% odbiorców blogów korzysta z nich, by robić świadome zakupy, a dla 72% osób blog/vlog jest pierwszym źródłem informacji o produktach, ważniejszym niż rodzina i przyjaciele*. Marki coraz częściej wybierają współpracę z influencerami, a influencer marketing zyskuje na znaczeniu.

Kim jest influencer?

Najprościej ujmując jest to osoba, która ma silny wpływ na swoich odbiorców. Działania są tym skuteczniejsze, im bliżej jest on związany z odbiorcami, a także wtedy, gdy jest postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie. Jednak gdy zastanowimy się nad tym bliżej, każdy z nas wpływa na decyzje innych osób. Influencer wyróżnia się tym, że posiada relacje z masowymi odbiorcami, a oni silnie się z nim utożsamiają, np. osoba posiadająca bloga czy konto na Snapchacie, Instagramie lub w innych mediach społecznościowych, gdzie może ze swoją opinią dotrzeć do przynajmniej kilkuset osób. Najbardziej rozpoznawalni influencerzy docierają do milionów osób.

Korzyści z influencer marketingu

Popularność influencer marketingu jest wynikiem tego, iż odbiorcy chcą, by marki przemówiły „ludzkim głosem”, oczekują odpowiedzi indywidualnej i natychmiastowej. Zamiast telefonowania do firmy wybierają kontakt za pomocą Facebooka. Tym ludzkim głosem marek są właśnie influencerzy, budując tym samym relację marki z konsumentami i wywołując u nich pozytywne skojarzenia z produktami czy usługami.

Kolejnym plusem jest to, że influencerzy są częścią danej społeczności i to z nią się komunikują. Gdy nie potrzebujemy kontaktu z ogromnym targetem, a jedynie z daną grupą, influencer marketing jest świetnym wyborem. Ponadto łatwiej i prościej zaufać komuś, kto jest do nas podobny, dlatego tak chętnie słuchamy influencerów, odbierając reklamę jako dobrą radę. Są oni dużo bardziej autentyczni i stawiają na bardziej osobistą komunikację niż tradycyjne reklamy. A to przecież zbudowanie wiarygodności jest jednym z najtrudniejszych elementów do osiągnięcia, który często trwa bardzo długo. Jeśli zaufana osoba promuje daną markę, to jednocześnie pokazuje, że jest ona godna zaufania i warta uwagi.

Influencerzy posiadają ogromną, wierną publiczność (a tym samym zasięg), która jest otwarta i chętnie się udziela. Wywierają realny wpływ na opinie czy działania odbiorców – jak pokazuje powyższy wykres, znaczna część ankietowanych poszukuje informacji o produktach, usługach właśnie na blogach lub vlogach.  Warto dodać, że blogi to nie jedyny kanał komunikacji influencerów, często dodatkowo posiadają konta w mediach społecznościowych. Według sproutsocial.com każdy dolar zainwestowany w influencera przynosi 6,5 dolara zysku.

*Raport (B)vlog Power. Wpływ blogerów i wideoblogerów na internautów, Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów, 2015; Raport Kreatywność i wiarygodność. Współpraca z markami oczami digital influencers, Hash.fm, 2015.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zadzwoń 663 945 436

lub napisz: kontakt@360lab.pl

Dołącz do naszego newslettera

i bądźmy w kontakcie!

Bezpłatna wycena

Dziękujemy!

name

Formularz został wysłany poprawnie.

Niebawem się do Ciebie odezwiemy.
Zespół 360 LAB