Jak zoptymalizować kampanię Google Ads?

Spis treści

W poprzedniej odsłonie podpowiedzieliśmy, o czym należy pamiętać tworząc kampanię Ads. Tym razem skupimy się na optymalizacji kampanii.

Grupowanie słów kluczowych

Gdy już przy pomocy Planera Słów Kluczowych wybierzemy interesujące nas frazy, znajdźmy ich wspólne cechy. By nasza kampania była efektywna i uporządkowana, należy pogrupować słowa kluczowe. Możemy tworzyć grupy tematyczne na podstawie danego kryterium, np.

KREMYPERFUMYSZAMPONY
kremy na zmarszczkiperfumy słodkieszampony nawilżające
kremy nawilżająceperfumy na wieczórszampony do włosów cienkich
kremy matująceperfumy kwiatoweszampony do włosów kręconych

Dopasowanie słów kluczowych

Odpowiednie dobranie dopasowania jest bardzo istotne. Do wyboru mamy dopasowanie przybliżone, do wyrażenia, ścisłe.

– przybliżone – domyślny typ dopasowania dla słów kluczowych; reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania synonimów, haseł z błędną pisownią, podobnych wyszukiwań, innych odmian, przykładowo: słowo kluczowe – obuwie męskie, wyszukiwanie – kup obuwie damskie

– do wyrażenia – oznaczenie symbolami cudzysłowu: “słowo kluczowe” – reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania po wpisaniu takiej frazy, która będzie zawierać w sobie dokładnie to słowo kluczowe oraz dowolne wyrażenie przed nim lub po, przykładowo: słowo kluczowe – “obuwie męskie”, wyszukiwanie – tanie obuwie męskie albo obuwie męskie na walentynki.

ścisłe – symbol [słowo kluczowe] – reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania wyrażenia, a także jego zbliżonych odmian, przykładowo: słowo kluczowe – [obuwie męskie], wyszukiwanie – obuwie męskie

Wykluczające słowa kluczowe

Poza powyższymi dopasowaniami, istnieją jeszcze wykluczenia, w których frazy również mogą być w dopasowaniu. Jeśli użyjemy wykluczeń, reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania niezawierających danego hasła, np. [buty do biegania]:

Jeśli optymalizujemy „starą” kampanię, warto wrzucić listę naszych słów kluczowych do Planera bądź sprawdzić, które miały najwięcej kliknięć, a następnie wybrać najtrafniejsze i dodać je w dopasowaniu ścisłym.

Już wkrótce podpowiemy także jak optymalizować słowa kluczowe.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zadzwoń 663 945 436

lub napisz: kontakt@360lab.pl

Dołącz do naszego newslettera

i bądźmy w kontakcie!

Bezpłatna wycena

Dziękujemy!

name

Formularz został wysłany poprawnie.

Niebawem się do Ciebie odezwiemy.
Zespół 360 LAB