Spis treści
- Nagłówek
- Wyraźne CTA
- Prostota i przejrzystość postawą dobrego landing page’a
- Detale na stronie docelowej
Podstawą dobrego landing page’a jest nie tylko treść, ale i design. Strona docelowa może zadecydować o sukcesie bądź porażce kampanii. Jak ją stworzyć, by przyniosła oczekiwane rezultaty? Nie ma uniwersalnej recepty na stworzenie idealnego landing page’a, lecz istnieją pewne wytyczne, których powinniśmy się trzymać.
Nagłówek
Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne – także w przypadku landing page’a. Nagłówek musi zaciekawić, przykuć uwagę, a także zachęcić do przeczytania dalszej części. Powinien utkwić na długo w pamięci. Może to być wyraziste hasło, które podkreśli wagę naszych produktów czy usług. Najistotniejszym jest, by w nagłówku przekazać to, co jest najbardziej wartościowe – najważniejsza korzyść, cecha lub to, co potencjalny klient otrzyma w zamian za zakup produktu, zapisanie się na newsletter, pobranie e-booka itd. Odnieśmy się do emocji, sam produkt czy usługa to jedno, ale co dzięki niej otrzymamy? – spełnienie marzeń, radość najbliższych, zdrowie, poprawę samopoczucia, dodatkowy bon czy zniżkę – chwytliwe hasło z pewnością przyciągnie potencjalnych klientów. Treści, które klient zobaczy na stronie docelowej, powinny być spójne z treścią reklamy, przez która trafił na LP.
Wyraźne CTA
O Call To Action pisaliśmy już w artykule dotyczącym tworzenia kampanii AdWords, gdzie strona docelowa odgrywa ogromną rolę. Gdy potencjalny klient trafi na nasz landing page, musi wiedzieć czego od niego oczekujemy. Wyraźnie zasygnalizujmy w widocznym miejscu: kup teraz, zarejestruj się, wypełnij formularz, dodając kontrastowy przycisk akcji. To nie tylko podniesie efektywność strony docelowej, ale także sprawi, że użytkownik nie będzie się na niej czuł zagubiony.
Prostota i przejrzystość postawą dobrego landing page’a
Istotną kwestią jest także przejrzysty układ elementów na stronie docelowej. Informacje powinny być krótkie, zwięzłe, aby użytkownik przeczytał je w niedługim czasie. Należy zadbać o to, by układ graficzny również był prosty. Dobrą praktyką jest zastosowanie jednej, przyciągającej wzrok grafiki w dobrej jakości, która będzie nawiązywała do naszej oferty. Powinna ona także kierować w odpowiednie miejsca i nie odwracać uwagi od najważniejszych kwestii na stronie docelowej.
W większości przypadków landing page to strona, na której realizuje się konkretny cel, więc podczas jej tworzenia powinniśmy skoncentrować się na tym, by jego realizacja była prosta i nie zajmowała wiele czasu. Zostawmy tylko to, co jest niezbędne.
Jeżeli zależy nam na pozyskaniu nowych klientów, a tym samym na jak największej liczbie wypełnionych formularzy, zadbajmy o to, by formularz kontaktowy wyróżniał się na landing page’u. Formularz musi być możliwie prosty i zawierać tylko pola konieczne do prawidłowej realizacji celu.
Detale na stronie docelowej
Użytkownik codziennie widzi mnóstwo stron internetowych, dlatego jeśli trafi na naszą, musimy zapewnić go o tym, że jest wyjątkowa. Zwróćmy się bezpośrednio do odbiorcy, utwierdzając go w przekonaniu, że jest dokładnie w tym miejscu, w którym powinien się znaleźć, by zrealizować swój cel.
Wypunktujmy zalety z posiadania produktu czy usługi. Najistotniejsze słowa czy zdania powinny być wyróżnione, by użytkownik łatwo mógł zauważyć to, co najważniejsze. Znajdźmy cechę, która będzie unikatowa dla nas, a tym samym będzie stanowić obiekt pożądania u potencjalnych klientów. Cecha ta powinna być zwięzła i zapadająca w pamięć.
Klient musi wiedzieć za co płaci, dlatego możemy wymienić, co wchodzi w skład danej usługi, dodać wideo, na którym przedstawimy działanie produktu. By osiągnąć nasz cel, musimy przedstawić potencjalnemu klientowi, jak zmieni się jego życie po zakupieniu naszego produktu czy usługi.
Nie zapominajmy o stronie pojawiającej się po konwersji – może to być strona z podziękowaniem czy dodatkowymi informacjami bądź ofertą.