Spis treści
- Stosowanie liczb – wyliczanka
- Odpowiedź na pytanie „Jak…?”
- Odwołanie do autorytetu
- Wzbudzanie wątpliwości
Tytuły są ważnym elementem na drodze do zainteresowania użytkownika naszym przekazem. Ważne jest, by umieć poprawnie je tworzyć. Świetna treść nie wystarczy, jeśli nie dotrzemy skutecznie do odbiorcy. Istnieje kilka technik na stworzenie przyciągających nagłówków. Jednymi z najczęściej stosowanych są tzw. clickbaity. Choć przeważnie kojarzą nam się negatywnie, idealnie spełniają swoją funkcję i sprawiają, że odbiorcy klikają po więcej. Clickbaity wykorzystują ludzką ciekawość, to dlatego odbiorca, który przeczyta nasz nagłówek, sprawdza dalszą część artykułu. Jakie są jeszcze inne sposoby na interesujące tytuły wpisów?
Stosowanie liczb – wyliczanka
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Startup Moon, im większa liczba faktów/sekretów/rzeczy wymieniona w tytule, tym większa szansa na to, że artykuł rozprzestrzeni się wirusowo. Liczby przyciągają uwagę czytelników. Pamiętaj jednak, by nagłówek był dopasowany do oczekiwań twojej grupy docelowej i tematyki strony. Przykładem może być tytuł tego wpisu, ale także „20 darmowych narzędzi dla specjalistów SEO”, czy „10 sekretów na temat skutecznej kampanii Ads”.
Odpowiedź na pytanie „Jak…?”
Ta metoda tworzenia tytułów odwołuje się do tego, co ludzie wpisują w wyszukiwarki, szukając odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Często, zamiast słów kluczowych, internauci wpisują całe pytania. Jeżeli stworzymy tytuł, który odwzorowuje ich pytanie, a do tego zapewnimy, że w naszym artykule znajdą na nie odpowiedź, z pewnością klikną po więcej. Przykładowo: „Jak zoptymalizować kampanię Ads” lub „Jak stworzyć dobry landing page”.
Odwołanie do autorytetu
Jeżeli pokażemy odbiorcom, że mogą robić coś tak, jak autorytet w danej dziedzinie, zachęcimy ich do sięgnięcia po więcej. Dobrą praktyką jest włączenie do tytułu komendy, np. stań się, bądź, naucz się, zrób, itp. oraz zakomunikowanie korzyści. Przykładem może być tytuł: „Stań się przedsiębiorcą na miarę Zuckerberga” czy „Naucz się pisać jak Stephen King”.
Wzbudzanie wątpliwości
Dodanie znaku zapytania w tytule wzbudzi wątpliwość u odbiorców. Spora część z nich czyta jedynie tytuły, więc gdybyśmy umieścili w naszym zdanie twierdzące, nie mieliby potrzeby czytać dalszej części artykułu. By rozwiać wątpliwości, odbiorca będzie musiał kliknąć i sprawdzić informacje w artykule. Przykładowo: „Google znów zmienia algorytm?”, bądź „To koniec reklamy w Internecie?”.
To oczywiście nie wszystkie techniki, które można wykorzystać przy tworzeniu interesujących tytułów wpisów. Wkrótce przedstawimy kolejną część.