Profesjonalny audyt SEO. Zauważyłeś spadek kliknięć — z czego może wynikać i co możesz poprawić?

Profesjonalny audyt SEO. Zauważyłeś spadek kliknięć — z czego może wynikać i co możesz poprawić?

Optymalizujesz stronę, aby pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, ale zauważyłeś spadek widoczności i nie wiesz, co jest jego powodem? Najprostszym sposobem, aby zdiagnozować błędy i poprawić widoczność strony, jest profesjonalny audyt SEO. Skrupulatna i profesjonalna analiza strony internetowej może znacząco wpłynąć na pozycje i jest ważnym elementem w całym procesie pozycjonowania.

Sprawdź, jak audyt SEO sklepu internetowego może pomóc zdiagnozować i rozwiązać problemy związane z optymalizacją Twojej strony. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania!

Czym właściwie jest audyt strony www?

Audyt SEO to kompleksowa analiza stron internetowych, która identyfikuje zarówno błędy techniczne, jak i możliwości optymalizacyjne w kontekście zgodności z wytycznymi dla webmasterów oraz oczekiwaniami użytkowników. Audyt strony ma na celu zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Dlaczego warto wykonywać audyt strony internetowej?

Audytowanie strony www pozwala zidentyfikować aktualne problemy i wskazać możliwości dla dalszych działań SEO. W wielu przypadkach nawet drobne korekty techniczne mogą znacząco poprawić pozycjonowanie strony.

Regularne badanie strony internetowej pomaga również w utrzymaniu zgodności strony z najnowszymi algorytmami wyszukiwarek. Ponadto audyt SEO jest nieocenionym narzędziem w walce z problemami bezpieczeństwa, które mogą szkodzić zarówno rankingowi Twojej strony, jak i reputacji marki w internecie.

Co ile należy przeprowadzać audyt SEO strony internetowej?

Zaleca się, aby techniczny audyt SEO strony przeprowadzać co najmniej raz w roku. Oczywiście mogą pojawić się przypadki, że analizy stron internetowych można wykonywać częściej (np. co kwartał). Wszystko zależy od potrzeb Twojej strony internetowej. Warto więc przyjąć zasadę, że częstotliwość przeprowadzania profesjonalnego audytu SEO powinna być dostosowana do dynamiki zmian na stronie oraz intensywności działań konkurencji. Strony o wysokiej częstotliwości aktualizacji, takie jak portale informacyjne czy sklepy internetowe, wymagają częstszego sprawdzania. Przy takich witrynach należy regularnie sprawdzać, czy wszystkie nowe treści są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania i widoczne w wyszukiwarce Google. Z kolei dla stron w stabilnych branżach, gdzie zmiany są rzadsze, roczny audyt SEO w zupełności wystarczy.

Najważniejsze elementy audytu SEO, czyli dogłębna analiza strony internetowej

Audyt SEO musi być holistyczny i obejmować zarówno elementy na stronie, jak i te poza nią. Poniżej przedstawiliśmy najważniejsze elementy, na które należy zwrócić uwagę, gdy chce się przeprowadzić profesjonalny audyt SEO.

Analiza treści pod kątem SEO

To podstawowy element każdego audytu SEO, polegający na ocenie jakości i efektywności istniejących treści na stronie. Proces ten obejmuje sprawdzanie, czy treści są dobrze zoptymalizowane pod kątem używanych słów kluczowych, czy są unikalne i czy skutecznie angażują użytkowników. Analiza pomaga również zidentyfikować słabe strony danego serwisu.

Optymalizacja techniczna

To proces dostosowywania struktury technicznej witryny internetowej w taki sposób, aby była ona lepiej rozumiana i łatwiej indeksowana przez wyszukiwarki. Obejmuje ona szereg działań, a do najważniejszych (ale oczywiście niejedynych) elementów, które zawiera audyt SEO, możemy zaliczyć:

  • Meta tagi
    Analiza i optymalizacja tagów tytułu i opisów meta dla lepszego CTR w wynikach wyszukiwania.

  • Przekierowania i linkowanie wewnętrzne
    Identyfikacja i korygowanie wszelkich problemów z przekierowaniami 301/302, które mogą wpływać na indeksowanie.

  • Linki kanoniczne
    Sprawdzenie poprawności użycia linków kanonicznych, aby uniknąć problemów z duplikacją treści.

  • Struktura kodu (w tym m.in. struktura URL i hierarchia nagłówków)
    Ocena logicznej struktury URL i użycie nagłówków dla lepszej nawigacji i indeksacji.

  • Certyfikat SSL
    Weryfikacja zabezpieczeń strony przez SSL, co jest ważne zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących.

  • Schema
    Implementacja lub optymalizacja danych strukturalnych dla ich lepszego rozumienia przez roboty wyszukiwarek.

  • Plik robots.txt i sitemap
    Sprawdzenie, czy pliki te są poprawnie skonfigurowane i aktualne w kontekście pozycjonowania.

Link building (analiza profilu linków)

Link building to proces zdobywania linków zwrotnych z innych witryn do własnej strony. Analiza linków przychodzących to fundamentalny element strategii SEO. Im więcej jakościowych domen w profilu linków zwrotnych, tym wyższy autorytet przyznają jej wyszukiwarki. Dobre strategie linkowania mogą przyczyniać się do lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Kompleksowy audyt strony wykonany przez specjalistę SEO? Tylko w 360 Lab!

Jesteśmy agencją SEO i SEM, specjalizującą się w poprawianiu widoczności biznesów w internecie. Cechuje nas indywidualne podejście do Klienta, korzystanie z profesjonalnych narzędzi SEO (w tym m.in. Google Search Console i GA) oraz nieszablonowe rozwiązania.

Jeśli chcesz poprawić pozycjonowanie Twojej witryny, umów się na konsultację z naszym ekspertem.

Dołącz do naszego newslettera

i bądźmy w kontakcie!

Bezpłatna wycena

Dziękujemy!

name

Formularz został wysłany poprawnie.

Niebawem się do Ciebie odezwiemy.
Zespół 360 LAB