Siteliner
Siteliner to darmowe narzędzie przeszukujące witrynę w celu odnalezienia duplicate content. Pozwala również na stworzenie raportu w formacie PDF, dzięki czemu wykonaną analizę możemy przesłać klientowi. Pokazuje powielone słowa, ich procentowy udział, adresy URL, które zawierają zduplikowaną treść.
Browseo.net
Wyświetla stronę oczami Googlebota. Dzięki temu narzędziu, możemy sprawdzić, czy nasza strona jest prawidłowo pozycjonowana, wyszukać ewentualne błędy i poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce.
PageSpeed Insights
Aplikacja od Google, która mierzy wydajność działania stron internetowych zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Strona otrzymuje ocenę prędkości ładowania serwisu w skali od 0 do 100. Otrzymujemy również sugestie odnośnie tego, co możemy poprawić, aby strona szybciej się ładowała i była bardziej przyjazna dla użytkowników.
Mozcast
MozCast informuje nas o zmianach w algorytmie wyszukiwarki Google w formie prognozy pogody. Pokazuje czytelne i łatwe do zinterpretowania dane. Pokazuje jak duże zmiany zachodzą aktualnie w wynika wyszukiwania, co wiąże się m.in. z aktualizacjami w algorytmie. Narzędzie codziennie śledzi zmiany 1000 słów kluczowych oraz pozycję 10 najlepszych wyników organicznych, po czym porównuje wyniki i oblicza tempo zmian. Im więcej zmian następuje w algorytmie, tym brzydszą pogodę zobaczymy.
Google Search Console
Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) pozwala na śledzenie danych z wyników wyszukiwania Google dotyczących naszych witryn. Narzędzie informuje nas o problemach dotyczących indeksacji domeny w wyszukiwarce, umożliwia wysyłanie statusu mapy witryny, wygenerowanie pliku robots.txt, analizę wewnętrznych i zewnętrznych linków do strony, ustawienie preferowanej domeny, pokazuje listę wadliwych linków na stronie, a także powiadomienia od Google, gdy nasza strona zostanie zawirusowana lub otrzymamy karę za nieuczciwe pozycjonowanie.
Google Analytics
Bezpłatne narzędzie, które pozwala na analizę działań marketingowych. Dostarcza nam kompleksowych statystyk m.in. odnośnie zachowania użytkowników na stronie, zwrotu z inwestycji, pokazuje, które produkty najlepiej się sprzedają. Pozwala na generowanie ponad 80 rodzajów raportów oraz eksportowanie ich do różnych formatów, tworzenie segmentów użytkowników (np. według źródła ruchu), integrowanie z kontami AdWords, aplikacjami e-commerce, zbieranie danych z nieograniczonej liczby stron internetowych.
Seoptimer
Bezpłatne narzędzie, które umożliwia przeprowadzenie prostego audytu strony głównej oraz wyeksportowanie danych do raportu PDF. Co znajdziemy w raporcie? Informacje dotyczące poprawności optymalizacji SEO podzielone na sekcje: nagłówek HTML, treść strony, linki, dodatkowe pliki, sygnały społecznościowe, nagłówek HTTP, serwer.
Website Grader
Website Grader jest darmowym narzędziem, które ocenia witrynę pod kątem SEO, mobile, bezpieczeństwa oraz prędkości wczytywania. W każdej z tych kategorii otrzymujemy od 0 do 30 punktów. W przypadku niedociągnięć, otrzymamy porady, co powinniśmy zmienić. Warunkiem skorzystania z narzędzia jest podanie adresu e-mail.
Majestic
To zaawansowane narzędzie SEO pozwala m.in. na sprawdzenie źródła linków – zarówno na swojej stronie, jak i na stronie konkurencji. Współczynniki Trust Flow oraz Citation Flow określają jakość i ilość linków. Większy Trust Flow oznacza, że do strony kierowane są duże ilości wartościowych linków. Jeśli jest mniej wartościowych linków (w porównaniu do ich ogólnej ilości), wtedy wzrośnie Citation Flow. Obydwa te współczynniki powinny mieć do siebie zbliżoną wartość.