Outsourcing SEO — czy warto zlecać pozycjonowanie?

Spis treści

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najważniejszych gałęzi marketingu cyfrowego. Dobrze przeprowadzona optymalizacja witryny pod konkretne słowa kluczowe pomaga zwiększać widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, co ma bezpośredni wpływ na popularyzowanie marki, przyciąganie nowych użytkowników i wzrost sprzedaży.

Wielu freelancerów chciałoby poszerzyć swoją ofertę o dodatkową usługę, jednak samodzielne pozycjonowanie strony może być problematyczne, zwłaszcza jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy i nie masz dostępu do nowoczesnych narzędzi. W takim wypadku warto rozważyć współpracę z profesjonalną agencją i zlecieć jej outsourcing SEO. Sprawdź, co możesz zyskać dzięki takiemu rozwiązaniu!

Czym jest outsourcing SEO?

Outsourcing SEO polega na oddelegowaniu działań związanych z optymalizacją witryny zewnętrznym agencjom lub specjalistom doświadczonym w pozycjonowaniu stron internetowych. Eksperci SEO pracujący nad stroną, znacznie efektywniej mogą poprawić widoczność witryny, niż gdyby pracą nad optymalizacją zajmowały się niedoświadczone w tym zakresie osoby. Outsourcing SEO jest więc często wybierany przez firmy (w tym również przez agencje marketingowe), które nie posiadają wewnętrznych zasobów lub specjalistycznej wiedzy do skutecznego zarządzania strategiami SEO. Audyt SEO, samodzielne pozyskiwanie linków czy podstawy content marketingu — to tylko niektóre z elementów codziennej pracy pozycjonerów, a to oznacza, że aby efektownie wypozycjonować witrynę trzeba mieć rozległą wiedzę, niezbędne doświadczenie, wysokie kompetencje i pasję do szukania nietuzinkowych rozwiązań!

Jakie korzyści przyniesie outsourcing SEO Twojej firmie?

Outsourcing SEO może przynieść Twojej firmie wiele korzyści, część z nich nie jest nawet tak oczywista, jak by się mogło wydawać. Główną zaletą jest oczywiście poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jednak współpraca z agencją SEO, a także zaangażowanie i doświadczenie specjalistów w pozycjonowanie stron internetowych niesie ze sobą znacznie więcej zalet, które mogą mieć znaczący wpływ na ogólną strategię biznesową i operacyjną firmy.

Zwiększenie widoczności strony internetowej

Outsourcing SEO ma przede wszystkim pomóc w zwiększaniu widoczności domeny. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google to szansa na dotarcie do nowych klientów, zwiększenie sprzedaży lub rozwój rozpoznawalności marki.

Oszczędność czasu

Outsourcing SEO pozwoli Ci skupić się na głównych aspektach działalności Twojej firmy, pozostawiając skomplikowane i czasochłonne zadania SEO profesjonalistom. Pamiętaj, że sam proces pozycjonowania jest czasochłonny, a pierwszych efektów możesz spodziewać się po 3/6/9 miesiącach współpracy. Nie da się zbudować widoczności strony w krótkim czasie, dlatego tym bardziej nie warto go marnować na próby pozycjonowania bez odpowiedniego doświadczenia.

Lepsze wyniki

Planowanie strategii, wdrażanie optymalizacji i raportowanie wyników to coś, bez czego nie uda się pozycjonowanie stron internetowych. Działania te bywają jednak czasochłonne i wymagające dostępu do konkretnych (zazwyczaj płatnych) narzędzi. Outsourcing SEO ekspertom jest gwarancją lepszych wyników.

praca ludzi nad pozycjonowaniem strony internetowej outsourcing seo

Oszczędność pieniędzy

Outsourcing pozycjonowania zazwyczaj jest bardziej opłacalny niż zatrudnianie pełnoetatowego specjalisty SEO, szczególnie dla małych i średnich firm. Agencja SEO, w ramach współpracy, może dopasować ofertę usługi pozycjonowania do aktualnej sytuacji Klienta, a poza tym — w cenę wliczone są już dodatkowe koszty, które i tak musiałbyś ponieść, decydując się na samodzielne pozycjonowanie lub samodzielne pozyskiwanie linków. Dotyczy to przede wszystkim kosztów związanych z licencjami do narzędzi płatnych, link buildingiem, opłacenie specjalistów od SEO content marketingu czy web developerów.

Poszerzenie oferty firmy

To opcja dla wszystkich firm, które nie mają aktualnie zasobów na rozszerzenie oferty o dodatkowe usługi, a nie chcą tracić Klientów, którzy poprosili ich o przedstawienie oferty na pozycjonowanie. Dzięki outsourcingowi pozycjonowania możesz dodać SEO do swojej oferty, a wykonanie tej usługi zlecić nam.

Outsourcing pozycjonowania — jakie zadania możesz zlecić specjalistom?

Zlecając outsourcing SEO profesjonalnej agencji, oddelegowujesz tak naprawdę cały wachlarz działań, które musiałbyś wykonać w celu optymalizacji witryny. Pozycjonowanie stron internetowych to bowiem stały proces, w którym nie ma jednej, określonej drogi do sukcesu. Kluczem jest tutaj indywidualne podejście i przygotowanie odpowiedniej strategii. Poniżej przedstawiliśmy najważniejsze elementy pozycjonowania, które wykona za Ciebie specjalista, jeżeli zdecydujesz się na outsourcing SEO.

Audyt SEO

To szczegółowa analiza strony internetowej pod kątem SEO. Obejmuje zazwyczaj ocenę struktury strony, jej zawartości, użyteczności dla użytkowników, a także analizę linków zwrotnych i słów kluczowych. Celem audytu jest zidentyfikowanie problemów, z którymi w chwili obecnej domena ma problemy i obszarów do poprawy, które mogą wpływać na ranking strony w wyszukiwarkach. Specjaliści przeprowadzający audyt mogą również ocenić, jak strona wypada na tle konkurencji.

Działania z zakresu content marketingu

Jakościowy content jest fundamentem skutecznej strategii SEO. Specjaliści SEO mogą pomóc w tworzeniu wartościowych tekstów, które przyciągną i zaangażują odbiorców oraz poprawią widoczność strony.

Pozyskiwanie linków (Link Building)

Pozyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych z innych witryn jest ważną częścią działań. Zewnętrzni specjaliści SEO mogą zajmować się pozyskiwaniem linków z wiarygodnych i jakościowych źródeł, co pomaga budować autorytet strony i poprawia jej ranking w wyszukiwarkach. Działania te mogą obejmować gościnne posty na blogach, tworzenie treści przyciągających linki naturalnie, a także nawiązywanie relacji z innymi witrynami w branży.

Jak wybrać odpowiedniego dostawcę usług SEO?

Wybór odpowiedniego dostawcy usług SEO ma ogromne znaczenie dla rozwoju Twojej firmy! Warto więc szukać firmy z bogatym doświadczeniem i udokumentowanymi sukcesami w branży SEO, bo to one są najlepszym dowodem na ich efektywność. Sprawdź, czy agencja ma doświadczenie w pracy z firmami z Twojej branży, ponieważ zrozumienie specyfiki konkretnego sektora na pewno pomoże w dostosowaniu strategii SEO. Upewnij się też, że firma, której chcesz zlecić outsourcing SEO, stosuje etyczne metody SEO i unika technik black hat, które mogą skutkować banem od botów. Nie wierz więc w przysłowiowe „gruszki na wierzbie” i spektakularne sukcesy osiągnięte w krótkim czasie – SEO jest procesem długoterminowym, wymagającym cierpliwości i stałej pracy. Idealna agencja powinna oferować usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb i celów Twojej firmy i skupiać się nad spersonalizowaną obsługą klienta.

Jakie rodzaje usług SEO świadczy nasza firma?

W 360 LAB świadczymy usługi związane zarówno z pozycjonowaniem, jak i wieloma innymi elementami marketingu internetowego. Jednak już w zakresie samego SEO przygotowaliśmy dla naszych Klientów bogatą ofertę propozycji, m.in.:

Audyt SEO

Przeprowadzamy szczegółową analizę Twojej strony internetowej, identyfikując obszary do poprawy i dostarczając zalecenia, jak zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarkach.

SEO (kompleksowe pozycjonowanie)

Specjalizujemy się w pełnej optymalizacji stron internetowych, poprawiając tym samym widoczność witryn naszych klientów w wynikach wyszukiwania i zwiększając ruch organiczny stron.

SEO PR

Łączymy działania SEO z public relations, aby poprawić reputację Twojej marki online i zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarkach.

Copywriting

Tworzymy wysokiej jakości treści, które są jednocześnie zgodne z zasadami SEO. Nasze teksty przyciągają zarówno czytelników, jak i wyszukiwarki.

Optymalizacja treści

Przystosowujemy istniejące już treści na Twojej stronie tak, aby były bardziej przyjazne dla botów Google. Poprawiamy ich struktury i formatowanie oraz wdrażamy słowa kluczowe.

Konsultacje specjalistyczne

Oferujemy doradztwo i wsparcie w zakresie SEO, dostarczając specjalistyczną wiedzę i pomoc w budowaniu strategii dopasowanej do indywidualnych potrzeb Twojej firmy.

raportowanie wyników outsourcing seo

Czy Twoja firma będzie miała kontrolę nad strategią SEO?

Oczywiście, zlecając outsourcing SEO, Twoja firma będzie miała pełną kontrolę nad strategią SEO. W 360 LAB kładziemy ogromny nacisk na ścisłą współpracę z Klientem. Rozumiemy, jak ważne jest, aby strategia była dopasowana do indywidualnych potrzeb i celów biznesowych. Jesteśmy elastyczni w działaniu i reagujemy na wszelkie zmiany oraz sugestie, tak by nasze działania, przez cały okres współpracy, były zgodne z oczekiwaniami i strategią Twojej firmy. W trakcie współpracy proponujemy Klientom regularne spotkania oraz przesyłamy podsumowania w formie przejrzystego raportu. To zapewnia stały wgląd w postępy i pomaga w aktywnym uczestniczeniu w podejmowaniu strategicznych decyzji.

Jakie są formy rozliczenia za usługę outsourcingu SEO?

Wszystko zależy od zakresu naszej pracy i indywidualnych potrzeb Klienta. W przypadku kompleksowej obsługi SEO, oferujemy współpracę na podstawie miesięcznego abonamentu. Dla specyficznych zadań, takich jak przeprowadzenie audytu SEO, przewidzieliśmy jednorazową opłatę. Natomiast w przypadku copywritingu, rozliczenie jest realizowane na podstawie liczby znaków ze spacjami (zzs) tworzonych treści. Każdy z tych modeli ma swoje zalety i jest dostosowany do różnych potrzeb i celów biznesowych.

W 360 Lab oferujemy kompleksowe i dopasowane do Twoich potrzeb rozwiązania w zakresie outsourcingu SEO i marketingu cyfrowego. Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci, jak nasze indywidualne podejście i zaawansowane strategie mogą przyczynić się do sukcesu Twojej firmy. Zapraszamy!

Chcesz wiedzieć więcej?

Zadzwoń 663 945 436

lub napisz: kontakt@360lab.pl

Dołącz do naszego newslettera

i bądźmy w kontakcie!

Bezpłatna wycena

Dziękujemy!

name

Formularz został wysłany poprawnie.

Niebawem się do Ciebie odezwiemy.
Zespół 360 LAB